MSN werkt niet op OSX, maar wel op OS9

Ik heb al een hele tijd MSN Messenger gebruikt op OSX en tot maandag waren er geen problemen. Maar plots kon ik bij mij thuis niet meer inloggen (zo gezegt altijd het verkeerde paswoord, of de sing-in naam bestaat nie). Wij werken bij ons thuis met 3 computers op OSX en op geen één werkt MSN meer. Op de ene overgebleven computer met OS9 lukt het wel. Heeft iemand raad?

[quote:231f337d99="tibeflexkendall"]Ik heb al een hele tijd MSN Messenger gebruikt op OSX en tot maandag waren er geen problemen. Maar plots kon ik bij mij thuis niet meer inloggen (zo gezegt altijd het verkeerde paswoord, of de sing-in naam bestaat nie). Wij werken bij ons thuis met 3 computers op OSX en op geen één werkt MSN meer. Op de ene overgebleven computer met OS9 lukt het wel. Heeft iemand raad?[/quote:231f337d99]

welke versie gebruik je onder osx? zorg dat je de meest recente hebt, want Micro$oft gaat alle oudere versies bannen ivm SECURITY :wink: redenen

de 3.5.1

Gek, de 3.5.1 doet het hier prima onder OS X.2.6. Al eens geprobeerd om het ding eraf te gooien en opnieuw te installeren of zelfs een nieuwe te downloaden? Kan soms het verschil maken.

nope niks. Ik heb messenger verwijdert en op nieuw ge installeerd maar het gaf geen wijziging.

hier net hetzelfde probleem sinds maandag!!! eerst kende hij mn passwoord ni meer, later vond hij geen netwerk meer, op mn werk met adsl gaat alles prima, maar thuis via telenet lukt het niet meer!

Ik heb namelijk ook telenet. Maandag heeft men een DNS server afgesloten en ik veronderstel dat dat de oorzaak is

Ik heb ook Telenet en heb daarom net nog geprobeerd. Alles dik in orde, nog steeds. Het ligt dus klaarblijkelijk niet aan MSN en ook niet aan Telenet. Geen idee verder, helaas.

ook hier telenet en ook hier werkt het normaal

Kan dan één van de telenet gebruikers indien mogelijk een paar screens doorsture over de instellingen.

zeer vreemd, niks veranderd aan instellingen, en van de een op de andere dag werkt msn niet meer??? zeer vreemd!!!! wie helpt mij/ons ook icq werkt niet !!!!

iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
telenet? OSX? of de combinatie? of iets anders?

Oplossing gevonden via iemand op het Telenet-forum, hier de uitleg!!!

probleem msn

het probleem ligt niet bij msn maar bij telenet deze hebben hun laatste dns nummers gewijzigt. en daar je mac op een ander netwerk zoekt krijgt hij geen toelating wat je moet doen is je dns nummers wijzigen of via de instellingen van in systeemvoorkeuren kies je netwerk bij TCP/ip laat je het dns vlak leeg en klik je het menu’tje aan via DHCP
ga dan naar proxie’s en voeg onderaan toe *.pandora.be
*.telenet.be

onder elkaar getikt en dan is het probleem normaal gezien opgelost.

eigenlijk is het telenet die wil proberen de routers uit te schakelen, daardoor zou je met meer dan één computer tegelijk op 1 verbinding kunnen surfen door het toekennen van een automatisch dns nr schakelen ze de routers uit omdat deze wel het juiste nr nodig hebben. Indien je een router staan hebt kan je via hack kanalen makkelijk het dns nr opvragen…

Thanx
Denief

[quote:ca40be0b27="Denief"]eigenlijk is het telenet die wil proberen de routers uit te schakelen, daardoor zou je met meer dan één computer tegelijk op 1 verbinding kunnen surfen door het toekennen van een automatisch dns nr schakelen ze de routers uit omdat deze wel het juiste nr nodig hebben. Indien je een router staan hebt kan je via hack kanalen makkelijk het dns nr opvragen....[/quote:ca40be0b27]

vreemd, zelfs mijn SMC routertje van 2 jaar oud ondersteunt opvragen van DNS-instellingen over DHCP…