MSN werkt niet

Wie o wie helpt mij uit de brand.

Net een Imac G5 in huis gehaald, office voor mac geinstalleerd(student versie in engels), werkt MSN niet zoals het volgens mij hoort.
Kan nie praten en nie webcammen, MSN voor Mac versie 4.0.
Dat is dus balen!!!
Dus wie o wie kan mij uit de brand helpen, misschien doe ik het wel helemaal fout>

Groetjes anfredor
[mod:349c4a7dc1=“Apollo”]Ondanks de adequate reacties (of eigenlijk vanwege die reacties) de titel van dit topic maar iets verhelderenderderderder gemaakt.[/mod:349c4a7dc1]

[quote:847e25df3d="anfredor"]misschien doe ik het wel helemaal fout[/quote:847e25df3d] Inderdaad... je gebruikt de zoekfunctie niet... dat is al 1.

Er zijn namelijk al een aantal topics over MSN-en…

:wink:

Praten via een microfoon is nog niet mogelijk met de MSN versie voor Mac.

Ook kun je nog niet webcammen met een mac , maar daar word aan gewerkt.

Tot nu toe kan je alleen nog maar webcam ontvangen met het programma Mercury.
Verder zijn Adium en Amsn alternatieven voor MSN. Ik dacht dat de 12 augustus een nieuwe versie uitkwam van MSN Messenger, maar daar is nog steeds geen webcamondersteuning.

[quote:45791a0ae0="anfredor"]Kan nie praten en nie webcammen, MSN voor Mac versie 4.0. [/quote:45791a0ae0]

Praten en webcammen kan niet met MSN voor de Mac, wellicht in de nabije toekomst wel.

Er is een alternatief met Mercury (een soort MSN) en Macam. Zoek op die termen in het forum, dan vind je waarschijnlijk wel een oplossing. Ik heb de links nu even niet bij de hand.

Zo da's knap: drie reacties in 2 minuten... Trouwens, met Mercury kan je ook webcam 'versturen'. Is alleen afhankelijk van je type webcam.

Ja dát gaat dus niet met een Mac...

Probeer het eens met mercury of amsn. Ik gebruik zelf adium, die heeft die mogelijkheid ook (nog) niet, maar biedt je wel de mogelijkheid om het helemaal naar je wens te customizen.

Overigens wordt er aan een nieuwe MSN versie (versie 6) gewerkt waarin het wel mogelijk zou moeten zijn. De tussentijdse update die er aan zit te komen (versie 5) zal dit nog niet hebben.

[quote:570aee1969=“Masto”]Zo da’s knap: drie reacties in 2 minuten… Trouwens, met Mercury kan je ook webcam ‘versturen’. Is alleen afhankelijk van je type webcam.[/quote:570aee1969]
En daar kom ik ook nog gezellig even bij :wink:

Ik vindt het zelf wel erg van Microsoft dat ze MSN voor Mac zo hopeloos laten achterlopen.

Ik praat gewoon niet met mensen met MSN. Ook een oplossing. Screw 'em all!!

Tja dat is wel heel makkelijk :evil:

Het is gewoon jammer dat iedereen hier msnt, mijn ichat lijstje is zo verschrikkelijk leeg (4!!!) terwijl mijn jabberlijstje zo verschrikkelijk vol zit.

Die nieuwe versie van msn kan geloof ik wel meerdere protocollen aan.
http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/readnews.cgi?action=newspage#1122399838
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2021

Met de nieuwe AMSN kan het wel een beetje, (kinderschoenen) ff google'en en je vind het wel

[quote:947c1c65f6="Tijmac"]Met de nieuwe AMSN kan het wel een beetje, (kinderschoenen) ff google'en en je vind het wel[/quote:947c1c65f6]

Ik kan vlot ontvangen en zenden met aMSN, audio gaat nog niet.

Voor de link: http://users.pandora.be/ramdac/amsn-0_95i.dmg

Ik heb met Mercury MSN meerdere malen succesvol gewebcammed (over en weer).

Audio vooralsnog niet.