MTS bestanden converteren voor iMovie

Wat zou de beste software zijn om MTS bestanden om te zetten om ze daarna te importeren in iMovie.
En dit uiteraard met het behouden van de Full HD kwaliteit.

Ik had al een tooltje via Automator uitgeprobeerd maar daar was er nogal wat kwaliteitsverlies.

Toast Titanium doet dit perfect, dit gebruik ik zelf ook om de MTS bestanden van een canon camera (1080p) te converteren.

MTS files kunnen direct geïmporteerd worden in iMovie, mits ze direct van de camera geïmporteerd worden.
In de camera staan extra gegevens die iMovie schijnbaar nodig heeft om de MTS files te herkennen.
iMovie converteerd de files automatisch.

In Adobe Premiere is dat niet nodig.
De bestanden kopieer ik met de cardreader van de iMac of MBP rechtstreeks van de SD-HC kaartjes. Dat gaat ook nog eens sneller ook. Alleen de MTS bestanden zijn voor Pr voldoende.

Deze vraag is vaker gesteld (en beantwoord):
http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=mts+imovie

Op het moment dat je in AVCHD (1080i of 720p) filmt kan je direct vanuit je camera (of via een sd-kaartje mbv een cardreader) importeren via camera import. Geen extra software nodig.

Wat je nodig hebt als je in 1080p50 filmt, is een programma dat niet converteert maar een 'rewrap' uitvoert zodat je video niet converteert wordt, anders heb je altijd kwaliteitsverlies tenzij je direct naar de AIC codec voor iMovie omzet.
Programma's die een rewrap kunnen uitvoeren zijn bijv: iVI (€2,99 App store) of Clipwrap ($50)
iVI zet wel je audio om naar AAC, Clipwrap zet je audio om naar PCM.

Clipwrap vindt ik zelf te duur, maar het kan voor sommige mensen handig zijn.
Ik zelf film alles 1080i (AVCHD) en niet in 1080p50, daardoor die extra software ook helemaal niet nodig.

Even over Rewrap met iVI , duurt het omzetten van een AVCHD bestand 1080P naar een codec voor FCP X lang , natuurlijk afhankelijk van de grote, of wordt alleen de extensie veranderd ?

1080i (AVCHD) hoef je helemaal niet om te zetten, dat kan je rechtstreeks importeren in FCP/iMovie (via camera import).

1080p50 kan iVI het video als PassThru doorzetten naar de m4v container. Er vindt wel een audio conversie plaats, AC3 (stereo) naar AAC. En wordt dan in een m4v gezet.
Settings binnen iVI heb ik als volgt:
- Devices: Video Editing
- Conversion: Include No Subtitle Tracks
- Conversion: Enable Pass Thru

Heb net een bestand getest van op snelheid, mts file (1080p50) met 20 sec video is in 4 sec omgezet in een m4v. En die file kan je zonder problemen in iMovie openen (dus zal in FCP ook wel werken).

Sorry ik bedoelde 1080P ... heb het al aangepast .

Ik heb zo,n 10 Gb aan 1080P op mn kaart staan in 1 map , kan ik met iVI een hele map toevoegen of moet ik ieder fragment appart toevoegen ?

werkt vast wel, [url=http://www.southpolesoftware.com/iVI/iVI.php] iVI trial[/url] is ook verkrijgbaar.

[quote=robert1970 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mts-bestanden-converteren-voor-imovie#post-2394314 time=1334870052]In Adobe Premiere is dat niet nodig.

De bestanden kopieer ik met de cardreader van de iMac of MBP rechtstreeks van de SD-HC kaartjes. Dat gaat ook nog eens sneller ook. Alleen de MTS bestanden zijn voor Pr voldoende.[/quote]

Adobe Premiere is iets anders dan iMovie.

Als ik met mijn camera 1080/50p film kan deze niet worden geïmporteerd in FCP. Zelfs niet met Log & Transfer.

@oblo: Klopt, 1080/50p kan je niet rechtstreeks importeren in FCP (of iMovie), 1080i wel. 1080p valt buiten de AVCHD norm.
Er is dus wel een omweg mogelijk, eerst naar een mov container omzetten. Zodra het mts file is omgezet in een mov container kan je die wel importeren (daarvoor heb je dus die externe programma's nodig).

1080p valt onder AVCHD 2.0, die wordt niet ondersteund door FCP of iMovie.

Hier de specs van AVCHD:
[img]/uploads/community/245143cb50b6e4e6edfa37c7b84c890ba143668c_0.png[/img]

Hier de specs van AVCHD 2.0:
[img]/uploads/community/9260d73ef23f41f8a39f03b4770a7680c062abee_0.png[/img]

Meer info over AVCHD:
http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD

Ik ga jullie antwoorden deze namiddag eens grondig doornemen. Er staat vast iets bruikbaars tussen.

Dit werkt bij mij ook goed; http://www.eoshd.com/content/3576/re-wrap-avchd-clips-to-quicktime-in-no-time :thumbsup:

@HereIsTom: Van dezelfde auteur als 'Brand'. Goed bezig die Maarten. :smile:

[quote]
Qmagic op 20 april 2012 #

<KNIP>

Heb net een bestand getest van op snelheid, mts file (1080p50) met 20 sec video is in 4 sec omgezet in een m4v. En die file kan je zonder problemen in iMovie openen (dus zal in FCP ook wel werken).
[/quote]

Als je een m4v video bestand hebt, heb je een los audiospoor.
Dit is in ieder geval bij Adobe Premiere CS5 het geval.

update: FCP X kan overigens nu wel met de laatste update (10.0.4) wel probleemloos 1080p50 importeren, dus daarmee heb je geen extra software meer nodig.

iMovie kan (nog) niet 1080p50 rechtstreeks importeren.

Hallo allemaal,

Ik lees hier eigenlijk alleen het importeren vanaf de camera direct, maar ik heb een mapje gekregen via wetransfer, met allemaal mts bestanden, die ik wil gebruiken in Imovie. Ik kan in jullie antwoorden helaas niets vinden hoe ik mijn mapje met mts kan overzetten naar Imovie. Misschien hebben jullie daar ook nog een tip voor ?

Raffie

Voor losse MTS files moet je een rewrap of converter programma gaan gebruiken, er staan al diverse programma's genoemd.