Muis iMac loopt vast

Sinds 3 weken heb ik een iMac de iMac 3.06GHZ met 4GB geheugen 1TB hardeschijf en een ATI Radeon Pro 4850 kaart. Nu loopt de muis soms ineens vast heel raar en heel vervelend enige manier om het op te lossen is de computer met de uit-knop op de iMac uit te zetten. Wat kan ik hier aan doen?

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als jij met m'n laatste nieuwe iMac i.c.m. bluetooth Mighty Mouse. Het is nu alweer een tijdje niet veer voorgekomen; het is zeer onregelmatig.

Ik ben ook erg benieuwd naar oplossingen…

Bij mij hetzelfde probleem, alleen herstarten met de aan/uit-knop biedt een uitkomst :?

Is dit alleen de muis die vast zit, dus kan je nog wel bijvoorbeeld met CMD + TAB van programma wisselen? Ik ken alleen het verhaal van het volledig vastlopen van de iMac met Radeon HD 4850 kaart.

Vreemd…

Het is zoals jij zegt Nikita! Het is niet een volledig vastlopen, maar de muis reageert helemaal niet meer. En ook uitzetten van de buis of batterijen eruit helpt niet....

Misschien is het probleem dus toch anders - excuses voor het kapen van het draadje

Ik heb ook een bluethooth Mighty Mouse. Het is echt heel irritant! Wat kan ik hier het beste aan doen, Apple bellen?

Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe Mac Mini (degene die dit jaar zijn uitgekomen). De draadloze mighty mouse loopt vast en ook de draadloze Apple toetsenbord. Ik heb een "touchpad" applicatie op mijn iPhone en daarmee voorkom ik herstarten met de aan/uit knop.

Het vreemde is dat als ik met die bewuste touchpad applicatie in “systeemvoorkeuren” of “systeemprofiel” op “Bluetooth” druk, de muis en de toetsenbord weer gewoon werken.

Ik heb gebeld met Apple support en de mac mini is ook terug geweest voor reparatie, maar het probleem is (nog) niet opgelost.

@Angezilla welk programma heb jij geinstalleerd want dan installeer ik dat op m'n iPhone.

Touchpad Elite van Jaadu (Jugari in de App store). Voor meer info zie hun website: http://www.jaaduvnc.com/touchpad

Werkt erg goed en je kunt er veel meer mee.

Ik denk dat jullie allen blij zullen zijn als (morgen?) 10.5.7 uitkomt... :wink:

@ Angelzilla

Kan dat programma’tje de muis vervangen als je een Mac Mini als Mediacenter zou gaan gebruiken?

Zo gebruik ik hem niet, maar dat kan. En aan de gebruikersreacties te zien in de App store, met veel succes. Verder kun je je iPhone als toetsenbord gebruiken voor je Mac en zelfs met 2 vingers scrollen en met 2 vingers tappen, activeer je de rechtermuisknop etc.

Hier staan alle mogelijkheden:

http://www.jaaduvnc.com/controls#basic

Ok! Het is inderdaad wel een handige app (ik heb um net gedownload)

Ik heb een Bluetooth Might Mouse los gekocht bij MediaMarkt, zo'n 5 maanden geleden. Dat hij zo nu en dan vastloopt is mij eigenlijk al vanaf het begin als opgevallen. Ook heb ik wel eens, wanneer ik hem een tijdje niet gebruik (en de computer staat gewoon aan) dat hij schokt en traag reageert tijdens het bewegen.

Wat een oplossing voor mij is, is de muis snel uit en aan te schuiven, met de schakelaar aan de onderkant.

Zo’n 2 uur geleden had ik het probleem weer, maar deze keer bood het bovengenoemde truukje geen oplossing. Ik ben toen met m’n bedraadde Might Mouse naar [i:53e66336ef]Toetsenbord en muis[/i:53e66336ef] in [i:53e66336ef]Systeemvoorkeuren[/i:53e66336ef] onder het tabblad [i:53e66336ef]bluetooth[/i:53e66336ef]. De muis stond vermeldt alsof hij wel in verbinding stond met de computer. Toen heb ik maar de [i:53e66336ef]Bluetooth-configuratie assistent[/i:53e66336ef] applicatie opgestart en zo de muis opnieuw gekoppeld via bluetooth.

Probleem verholpen.

PS. het probleem doet zich voor op zowel een Mac mini G4 als op een intel (de nieuwste).

@Antistar: Mooi dat het opnieuw koppelen jouw probleem heeft opgelost. Uiteraard heb ik dat ook geprobeerd, maar helaas heeft dat bij mij niet mogen baten.

Overigens; met mijn Macbook Pro en draadloze muizen en toetsenborden van Apple heb ik nooit problemen gehad.

Voor mijn Mac Mini heb ik 3x met Apple support aan de telefoon gehangen en van alles geprobeerd en niets hielp. Uiteindelijk hebben ze mij doorgestuurd naar een Apple store om de hardware na te laten kijken. Dat is gebeurd en de Mac Mini heeft 4 dagen goed gewerkt en daarna kwam het probleem weer terug.

Heb je [url=http://www.appletips.nl/bluetooth-apparaten-markeren-als-favoriet/]hier[/url] wat aan?

Als je een bedrade keyboard hebt, doe dan dit: [list:92608fd70b]Open Spotlight (cmd + space) Zoek op "Bluetooth" Kies System Preferences > Bluetooth[/list:u:92608fd70b] Dan wordt de Wireless Mighty Mouse weer opgepikt. Ik had eerst ook de Wireless Keyboard. Toen was het echt kansloos hard reboot. :sealed:

[quote:92608fd70b=“ja_besse”]Heb je hier wat aan?[/quote:92608fd70b]
Dit zou kunnen werken! Gelijk maar even aanzetten. :slight_smile:

Oké ik ga 't proberen!

Het hielp trouwens niet, bij mij.