muis maakt rare sprongen

Mijn muis maakt soms rare bewegingen en de pointer verdwijnt dan naar eenhoek bovenin of helemaal naar beneden. En het ligt niet aan mijn muisbewegingen, en nee ik heb geen kat. Ik heb bi de systeemvoorkeuren gekeken maar niets gevonden wat ik kan veranderen of misschien verkeerd heb ingesteld. Iemand een muiskenner? olav

Haha.. ok

Welke muis heb je? Met of zonder balletje?
Gebruik je een goede ondergrond (altijd goed om een muismat te gebruiken).

Kan zijn dat er troep in je muis zit.

Adriaan

Een optische muis en een glimmende ondergrond werken ook goed om je muis rare dingen te laten doen... Voor de rest: zorg dat alles schoon is en je zou geen problemen moeten hebben.

Iemand een muiskenner? Hmmmm... :D

Ff serieus nu, ik heb dit probleem ook vaak met mijn Apple Pro Mouse. Heel vreemd. Ik heb al mijn prefs gecheckt, en de connectorkes gecheckt. Ook de muis heb ik al heel veel gewassen :smiley: :stuck_out_tongue:

Wat ik wel merk, is dat het bij OS 9 meer voorkomt dan bij X.

Misschien moet je eventjes kijken naar de priority instellingen van je usb. Ik weet niet of dit ook opgaat bij de apple, maar bij de pc kun je daar een hoop problemen mee verhelpen. Tevens kan het ook te maken hebben met een niet goede ondergrond

Dom om niet te zeggen dat ik een pro mouse heb. Ik zal de USB instellingen bekijken, als ik ze kan vinden. Ik gebruik een muismat en alles is schoon uit de doos gekomen. dank alvast, olav

Met de standaardmuis en de prefs ervan kan je alleen gevoeligheid en dubbelklik instellen. Als het een optische is, kunnen een ongelijke, meer/minder reflecterende delen en lichte/donkere delen in de ondergrond allemaal oorzaak zijn van het springen.

Als het een ronde Apple muis is met een balletje erin, kan je overwegen een andere te kopen. Wat mij betreft is die muis een van de grootste designblunders van Apple. Er zijn heel veel verschillende muizen, trackballs en tekentabletten voor de Mac te krijgen. Kwestie van smaak en portemonnaie.

Maar als je gewoon de ronde muis wilt verhelpen, moet je hem ff open maken. Onderop zit een rond schijfje met een gat in het midden (waardoor de muis steekt en de ondergrond raakt). Dit schijfje kan je er makkelijk af draaien en het balletje eruit halen. Aan de binnekant zie je dan de drie wieltjes die door het balletje bewogen worden. Waarschijnlijk zit hier een streepje zwarte troep op aangekoekt. Pulk dit er af met een mesje of zo. Wees voorzichtig want als je het wieltje beschadigd, zal de muis altijd blijven springen. Eventueel kan je het balletje ook nog schoonmaken (ontvetten). Als dit allemaal niet helpt, is er waarschijnlijk iets mechanisch stuk.

Suc6

[quote:post_uid0="olav"]Dom om niet te zeggen dat ik een pro mouse heb. Ik zal de USB instellingen bekijken, als ik ze kan vinden. Ik gebruik een muismat en alles is schoon uit de doos gekomen. dank alvast, olav[/quote:post_uid0] Haha, nou in dat geval volstaat het eerste deel van mijn antwoord.

In mijn ervaring werken de Pro muizen beter zonder muismat. Gewoon op tafel (mist hij niet te glad is).

ik gebruik een Logitech (met 2 knoppen en scrolwiel) en die bevalt stukken beter dan de pro mouse die nu in de la ligt!

als ondergrond gebruik ik een schrijfblok, dan kan ik ook gelijk dingetjes opschrijven als de telefoon gaat enzo, ervaring is dat papier het beste werkt met de optical mouse

Het laatste uur gewerkt zonder muismat en ik moet zeggen, geen rare sprongen meer!! simpel olav