Muis op sterven na dood??

Sinds een dag of 2 stopt mijn Apple optical mouse met reageren, zo'n keer of 6 tot 8 per dag. Door de USB kabel uit het toetsenbord te trekken en weer in te pluggen komt er meestal weer (even) leven in. Muis (bijna) overleden of kan het iets anders zijn?

USB plugje schoonmaken is ook een optie, maar ik vrees een kabelbreuk naar je reactie te oordelen. Ik denk dat direct na je muis een knikje in de kabel zit. Als andere apparaten het goed doen op de USB poort, dan is je USB poort niet defect (dat zou ernstiger zijn). Maar over deze Apple muis hoor je veel over defecten, vooral als deze intensief gebruikt worden (op scholen bijvoorbeeld).

Dankjewel voor de reactie!, idd ziet het kabeltje precies waar die uit de muis komt er een beetje gaar uit dus dat wordt een nieuwe kopen vrees ik.

Tsja, dat is niet fijn, maar een defecte USB poort is beroerder, en dat is hier niet aan de hand. Ik heb zelf een Logitech Optical Wheel Mous, ongeveer net zo groot als de muis van Apple, maar met meer functie's voor minder geld. Crosst zelfs over tapijt..... :wink: .

Bij de Apple Pro Mouse komt het snoertje zonder versteviging uit de muis, en wordt daar wat afgekneld. Daar breekt de kabel meestal op. Tikkie slordig voor zo’n dure muis.

Bedankt voor de tip, heb zojuist ook maar zo'n logitech geval besteld...