Muis probleem (primary en secondary geswitched)

Hoi, net mijn nieuwe Mac mini gekost en aangesloten met een Mighty mouse. In het muis en keyboard regel paneel de primary en secondary mouse button omgeswitched en kreeg het niet meer terug (dacht dat dat de tweede mouse button zou ondersteunen, was rechtsonder in het regelpaneel).

Ik hoopte dat de installatie van de nieuwe drivers voor de mighty mouse dit wel zouden oplossen (moest met keyboard toetsen, omdat de muis niet meer normaal werkte) maar heeft probleem niet opgelost. Nog steeds is de primary en de secondary van functie gewisseld en in het nieuwe regelpaneel kan ik dit niet meer terug zetten.

Mijn linker muisknop is nu secondary en de rechter primary om het allemaal weer normaal te laten werken maar ik wil het weer normaal zien te krijgen, iemand een oplossing ?

Alle hulp is welkom…

Stel ze anders eerst eens allebei op Primary in, dan werkt je muis als het goed is weer precies als een ouderwetse 1-knops Apple muis.

Hoe bedoel je eigenlijk dat je het in het nieuwe regelpaneel niet meer kan terugzetten? Je krijgt toch gewoon een plaatje van je Mighty Mouse te zien, en met de drop-down menuutjes kan je toch gewoon de knoppen aanpassen? Krijg je het paneel niet te zien, of werken de instellingen die je hier maakt gewoon niet?

Dat is neit het probleem, als ik er een een knops muis van wil maken dan moet ik beide knoppen op secondary zetten en niet op primary want dan werken ze als een rechtermuis knop.

In het nieuwe regelpaneel kun jedeze niet meer “omdraaien” .

Ah, ik begin denk ik te begrijpen wat je bedoelt. En als je de Mighty Mouse loskoppelt, en een andere muis aankoppelt? Dan krijg je als het goed is weer het oude vertrouwde preference paneel voor de muis terug, en kan je die instelling weer terugzetten. Of niet?

Helemaal correct, dat was het, even mijn MS mouse van mijn Pc afgesloopt en aangespoten op de Mac en daar was de oude regelpaneel weer en kon alles weer juist zetten !

Probleem opgelost :smiley:

Thanks Buzz

Mag afgesloten worden !