Muis werkt niet, DVD lade gaat niet open

Ik heb een probleem met mijn 2x1,25Ghz G4. het probleem is als volgt. Ik kan mijn muis niet gebruiken, de muis reageert niet. Als ik inlog doet mijn toetsenbord het wel, maar de muis niet.

Ik heb SystemOptimizerX 4.02 op mijn MAC zitten, en het probleem is onstaan nadat Sytemizer een fout melding gaf (code 1000 en daarna nog 1002). Ik krijg de CD/DVD lade ook niet open. Kan iemand mij adviseren

Alvast bedankt!

René :frowning:

Zo te merken is het effe goed mis met je systeem! Laat om te beginnen even een schijfhulpprogramma draaien! Laat zowieso SystemOptimizer nog een keer draaien om te kijken met wat voor meldingen ie nu precies komt. Welk systeem heb je overigens draaien? OSX.2? Firmware nagekeken?

Probeer dit eerst eens agros…
:wink:

Als ik van CD opstart (G4 programmatuurherstel) en naar schijfhulpprogramma ga, werkt mijn muis wel. Bij "Controleer volume" krijg ik de mededeling, "Overlappende nodeallocatie"

Als ik OSX opnieuw wil installeren in het installatieprogramma geeft hij geen harde schijf weer! :frowning:

Weet niet meer wat ik nog kan doen?

Ook als ik het hardware tester gebruik werkt mijn muis. Zo gauw ik opstart vanaf harde schijf is het helemaal mis, en doet mijn muis niks. Ik kan wel commando's geven via mijn toetsenbord maar ook dat loopt niet altijd lekker, en mappen verdwijnen soms als ik ze langs ga met de pijltjes-toetsen.

ZWAAR KLOTE :cry: :evil: :frowning:

Je kunt in het ergste geval ook je systeem opnieuw installeren, en dan kiezen voor een schone installatie en ook meteen de optie aanvinken om je gebruikersmappen over te plaatsen (dan verlies je dus niet je voorkeuren, etc.). Je oude systeem plus alle inhoud bewaard hij dan in een nieuwe map 'Voorgaande systemen'. Je raakt niks kwijt en hebt een schoon systeem.

Ik kan niks opnieuw installeren want het installatie programma geeft mijn harde schijf niet weer! Om het nog wat makkelijker te maken. :evil:

Hmmm..

Al geprobeerd je Parameter RAM (PRAM) te resetten?

Command-Option-P-R meteen na het aanzetten van je Mac inhouden, totdat je de tweede boot tune hoort.

Als dit niet werkt ben ik bang dat je HD goed “fokt op” is!

:?