Muis werkt niet

Heb er al een tijdje last van, maar sinds een dag of wat is het niet te harden... mijn muis (standaard Apple-muis, hoort bij iMac 700 Mhz metOS 10.3.4) reageert soms niet meer. Even uit de USB-poort trekken, en hupsekee... hij doet het weer. Maar irritant dat het is! GOD!!!

Dus: wie weet waar dat aan kan liggen ( en wat de oplossing is!)

Dat je nou met zo'n bericht je online leven bij MacOSX.nl moet beginnen...

Ik kan je er ook niet echt vanaf helpen, maar weet dat:

[list:070a98e1bc]A] Apple muizen niet mijn voorkeur hebben omdat ze erg gevoelig zijn voor de ondergrond.
B] de snoertjes van de Apple muisen niet zo sterk zijn.[/list:u:070a98e1bc]
Van beiden kan ik me niet goed voorstellen dat ze jouw probleem veroorzaken.

Doet je muis het dan helemaal niet meer? Brandt de laserLED wel en hoe sterk?

probeer eens een andere usb poort! klinkt een beetje alsof daar misschien iets 'loszit'

Zit de muis soms in een USB hub ingestoken? In dat geval zou ik de muis eens rechtstreeks in het toetsenbord of in de Mac zelf steken.

Muis zit in toetsenbord, dat zit weer rechtstreeks in iMac-bolletje. Ledje brandt (voorzover ik kan beoordelen) hetzelfde als in the beginning. Normaal, en als je 'm beweegt flink sterker. Heb het ding nu maar eens in de andere USB-poort van het toetsenbord gestopt. Ik begin wel weer te piepen als ie weer begint te piepen (of daarmee ophoudt...)

Thanx!

Ik heb t ook. En weet je wanneer? als ik de tijd heb ingesteld via internet in systeemvoorkeuren. De muis kan ik dan nog wel bewegen maar de knoppen doen het dan niet, ik kan dus nergens op klikken. Als ik de muis dan uit de USB trek en er weer terug in doe doet ie het weer maar na een tijdje moet ik het weer doen omdat ie t dan weer niet doet. Ik heb dit al heel lang maar ik kan er wel mee leven. Er zijn al heel wat schijfhulp programma's overheengegaan en diskwarrior enzo maar hij blijft stuk. Vaag he 'K heb een Logitech muis

[quote:e91251f71d="Jurriaan."]Ik heb t ook. En weet je wanneer? als ik de tijd heb ingesteld via internet in systeemvoorkeuren.[/quote:e91251f71d] Geinig. Ik heb dezelfde configuratie gebruikt en nooit dat probleem gehad. Inmiddels gebruik ik het BT keyboard en muis een mijn iMac, dus ik zal het dan ook niet meer krijgen (hoop ik). Als je de tijd handmatig instelt en niet meer via internet laat bijwerken, ben je dan het probleem kwijt?

Heb het alleen heel soms na sluimer stand... Apple muis of geen Apple muis maakt dan geen verschil.

En heb altijd muis op toetsenbord en toetsenbord op Mac.

Ja hoor hier ook na sluimerstand. Dan gebruik ik tijdelijk (minuten, kwartier) m'n tablet (continue aangesloten) en daarna weer m'n Macally muis. In tegenstelling tot eerder bericht werkt bij mij wel de knoppen maar niet het schuiven.

KLEINE UPDATE

Zojuist geconstateerd (na de zoveelste ergernis), dat het muis-lampje op volle sterkte gaat knipperen als ik die storing heb… betekent dat nog iets (behalve dat ie het niet meer doet dan…?)