Muis zwiept

Hoi,

Ik heb een klein puntje van ergenis gevonden… ik heb het idee dat mijn muis door zwiept of een kleine vertaging heeft in mac osx…

Klinkt iemand dit bekend in de oren en weet iemand hoe ik mijn muis interactie sneller kan maken ?

weet niet precies wat je bedoelt, maar kijk eens in de systeemvoorkeuren-->muis/toetsenbord...

Daar heb ik gekeken... maar ik heb het idee dat mijn muis niet direct beweegt...

Ik moet helaas zeggen dat ik dit op mijn winxp laptopje niet had… (zelfde muis)
Zou het een driver probleem kunnen zijn ?

hmm, ik denk dat het een muis probleem is. Andere muis geprobeerd?

Ja ook gedaan.... :-(

De feel van de muis is onder OS X idd wat anders dan in Windows, is het je eerste keer/periode dat je met een Mac werkt ??

Ja idd da klopt het zal wel even wennen zijn dus/....

als je computer niet snel is of weinig RAM en je bent ondertussen een zwaar programma aan het draaien dan kan het wel eens zijn dat je computer de veranderingen van je muis niet meer aankan, op het moment dat je comp het weer aankan dan gaat je muis de hele weg af die jij hebt gemaakt met je muis. Ik heb dit vroeger wel al eens meegemaakt en dan was hij bezig voor 1-2 minuten en dan opeens vliegt je muis over je beeld. Zeer vervelend :x

geen zware progs draaien dus :(

Heb je geen sensormuis gebruikt op een te druk gedrukte muismat. Daar storen sommige sensormuizen ook heel erg op. Neutrale mat is het beste.

Ha,

Ik ben zelf ook ongeveer een maand een Mac gebruiker. Ik werk nu thuis alleen nog maar op mijn maccie en op me werk helaas nog op mijn windoos. Maar ik kan niet echt wennen aan de muis op de mac ik heb een bt muis heb het ook al geprobeerd met een logitech muis maar geen succes. Als ik in photoshop werk of iets waar ik precies bezig mee ben dan heb ik gewoon het idee dat de muis niet accuraat is. Ik klik vaak mis etc etc krijg ook last van mijn arm na een tijd omdat ik zo krampachtig zit te muizen:( Is dit echt een kwestie van wennen? Want ik heb het idee dat ik hier niet aan kan wennen de snelheid is gewoon goed en lekker op de mac maar de rest niet.

Greetz

Een muis = een muis, dus dat wennen snap ik niet.

Op een clean install vind ik de snelheid wat te traag, maar deze is gewoon prima aan te passen in
systeemvoorkeuren–>muis/toetsenbord

[quote:1dcba6c49e="quuqske"]Heb je geen sensormuis gebruikt op een te druk gedrukte muismat. Daar storen sommige sensormuizen ook heel erg op. Neutrale mat is het beste.[/quote:1dcba6c49e]

Dit vind ik een hele goeie!

Muismatten met een druk dessin in combinatie met een “lampjes-muis” levert bij mij ook heel irritante verschijnselen op. Ga je dan over op een “monotone” muismat, dan is de ellende over…