Multi media

Waarom is het toch al zo'n gedoe om, multimedia met Mac Os te gebruiken. Da n werkt de radio weer niet, dan de tv, dan moet je weer een nieuwe programma downloaden, dan weer werkt iets niet meer dat altijd wel heeft gewerkt. De mediaplayer is flut, Flip4MAc werkt lang niet altijd. Sterker, meestal niet. Alleen Real werkt altijd. Als je een programma wilt zien (zie bijvoorbeeld Yahoo News), werkt het weer niet. Mooi systeem hoor, dat Apple, maar soms krijg je er een sik van. Die hele godvergeten computerwereld is toegespits op Microsoft.

Een mooie universele mediaplayer. Dat is nog eens idee.

[quote:ad4dbf51c2="podder"]Die hele godvergeten computerwereld is toegespits op Microsoft. [/quote:ad4dbf51c2] Je geeft zelf al de reden aan :P (flip4mac is nu trouwens van microsoft, vandaar dat het niet goed werkt)

VLC kan de meeste formaten wel aan :wink:

[quote:808a0fff70="iRik"]Je geeft zelf al de reden aan :P (flip4mac is nu trouwens van microsoft, vandaar dat het niet goed werkt)[/quote:808a0fff70]

Waar slaat dit nu weer op?

[quote:5e5b6bfb42="B-Mac"][quote:5e5b6bfb42="iRik"]flip4mac is nu trouwens van microsoft, vandaar dat het niet goed werkt)[/quote:5e5b6bfb42]

Waar slaat dit nu weer op?[/quote:5e5b6bfb42]

iRik heeft helemaal gelijk "het werkt niet goed"kortom het werkt wel, maar niet goed.

ik werk hier dagelijks bedrijfsmatig met XP als OSX, dus heb hier enige ervaring in

voorbeeldje vandaag : vaag cardreadertje aangesloten op xp (PC van 5 maanden oud dus redelijk recente hard/software) , ping-pong onbekend usb voorwerp, moet ik zoeken naar drivers ? ja doe maar, 5 minuten later, ping-pong, weet u wel zeker dat u deze driver wilt installeren, ja dat weet ik zeker, maar weet u dan wel dat Microsofties deze software/hardware combinatie niet ondersteund, (nou en?) , toch maar doen dan, ping pong, nu moet u de hele handel herstarten… oh ja,

maar dat herstarten kwam op dat moment even niet uit, dus ff naar de eMac (3jaar oud/jong OSX10.3.9) zelfs nog met usb 1, kabeltke reader erin en na 20 seconden verscheen netjes het mapje met de gewenste gegevens op m’n scherm…

dus daar slaat o.a. zijn reaktie op…

[quote:f5179b9b72="podder"]Een mooie universele mediaplayer. Dat is nog eens idee.[/quote:f5179b9b72]

Met de juiste plugins is QuickTime veruit de beste player uit mijn collectie!
http://www.melrose.nl/qt_plugins.dmg

Ik heb ook nooit problemen gehad met Flip4Mac … sinds deze plugin er is heb ik helemaal geen andere player dan QuickTime meer nodig. Om mijn WMV’s om te zetten naar iPod video heb ik zelfs de goedkoopste plugin WMV Import gekocht en die werkt keer op keer feilloos! :lol:

Dat kan wel wezen, maar streaming audio blijft een probleem. Nu ook weer met de Radio Widget die ineens ook niet meer thuis geeft.