Multi-touch op MacBook die het nog niet heeft

dag OMT-ers,

is het mogelijk om ook Multi-touch te krijgen op de MacBooks die het nog niet hebben ?

Nee. Tot nu toe nog niet mogelijk.

nope

op een macbook gaat dat je sowieso niet lukken alleen de nieuwste modellen in de pro serie hebben het en de air modellen

Ze hebben volgens mij wel 'een soort van' multi-Touch Zoals dat 'Two finger scroll' maar niet zoals op de MBP kan 'Swipen' met 3 vingers...... :?

Ik blijf geloven dat het softwarematig is. Als ik ene vinger aan de linker kant zet, en aan de rechterkant eentje, en ik scroll reageert die ook gewoon, afstand maakt niet uit. Dus in principe zou je er ook mee kunnen pinchen, en draaien. Swipen weet ik niet, want daarvoor heb je 3 vingers nodig.

[quote:b56257846d="mr.x turbo"]Ik blijf geloven dat het softwarematig is. Als ik ene vinger aan de linker kant zet, en aan de rechterkant eentje, en ik scroll reageert die ook gewoon, afstand maakt niet uit. Dus in principe zou je er ook mee kunnen pinchen, en draaien. Swipen weet ik niet, want daarvoor heb je 3 vingers nodig.[/quote:b56257846d]

Het is toch echt hardwarematig, de sensoren verschillen gewoonweg… de standaard touchpads hebben het niet in zich en zullen het ook nooit krijgen.

zoomen met vingers doet hij wel bij google maps! lijkt er een beetje op....

[quote:d2fce5d0b6="timmyboy"]zoomen met vingers doet hij wel bij google maps! lijkt er een beetje op....[/quote:d2fce5d0b6]

Nee, dat is gewoon scrollen, gaat ook goed met het scrollballetje/wieltje van je muis.

Is hier al meer over duidelijk? Ik zou deze feature graag in mijn MacBook zien...

Marktplaats is de oplossing.

Flikker je je MacBook op en je koopt een nieuwe MacBook.

Zou een beetje een domme zet zijn van Apple om een feature van de duurdere MacBooks in een oudere MacBook te stoppen.

Goh, dankje. :x

Dacht je serieus dat ik dacht dat Apple het zelf ging doen? Vroeger, zo’n 5 jaar terug, hadden de oude iBooks ook geen scrollfunctie met twee vingers, of geen mogelijkheid tot een extern scherm. Dat kon uiteindelijk, met een speciale patch/crack wel. Zoiets verwacht ik dus ook bij de oudere MacBooks.

Er is nieuws:

http://www.engadget.com/2008/11/15/four-finger-gestures-hacked-into-older-macbooks/