Multiplayers op OSX???

Hi MacLovers,

Vroeger had ik nog zo’n crash-bak van mijn werkgever, en daarop speelde in altijd Unreal Tournament met m’n maten. Super was dat.

Aangezien ik nu all-mac ben, kan dat dus niet meer.
Ik heb nu een oude PB G4 titanium en ben op zoek naar een game (vooral niet te zwaar) die hierop goed draait zonder hardware upgrades en speciale grafische dingen.
Maar daarbij moet het ook mogelijk zijn om multiplayer te spelen met pc’s.

Bestaat dit en weet iemand welke games ik kan gebruiken??
En zo je waar ze te downloaden zijn??

Cheers,

:finderoud: Boudewijn :finderoud:

[quote:bdb49164e8="bbreukelen2"]Aangezien ik nu all-mac ben, kan dat dus niet meer.[/quote:bdb49164e8] Unreal Tournament is gewoon voor de Mac te verkrijgen. En anders kun je Ameríca's Army nog spelen. Beide zijn in multiplayer mode te spelen (ook tegen PC spelers). Ik weet niet of deze spellen ook lekker lopen op je computer.

Dat is inderdaad het probleem. Ik heb net America's Army geinstalleerd. Dat duurde een paar uur en was een grote teleurstelling. Bij het opstarten krijg ik eerst een paar minuten niets. Dan een soort menu waarin ik zie dat er teksten in het geel staan maar de woorden zijn niet te onderscheiden. Daar heb ik dus niets aan. Zal wel weer aan grafische capaciteiten liggen ofzo.

Unreal voor Mac OS X is ook weer erg zwaar volgens mij. Niet??

Hoeveel geheugen (RAM) heb je?

Ik heb een eMac G4 1GHz en daar loopt AA wel heel goed op. Heb je de readme al geraadpleegd? Misschien moet je 'm op een lagere resolutie zette ofsow.

een eerste punt is wel dat je het spel moet hebben en kunnen draaien natuurlijk. Meestal (en hoe langer hoe meer) zijn multiplayerspellen compatibel met de PC. Als een titel niet te krijgen is op Mac is het meestal een kwestie van even geduld hebben en dan komen ze wel naar Mac. Het voordeel van het feit dat spellen later naar de Mac komen is: niet zo veel slechte spellen. Want ze brengen vooral de goede spellen naar de Mac, die waar geld aan verdiend is. Ik heb hier al lan's gehad waar er 10 PC's waren en ik. Geen problemen gehad, ik dan, zij wel (ieder uur of zo :D ) Nu moet ik wel zeggen stilletjesaan meer en meer Macs erbij zijn wanneer we hier nog eens lannen en dat is toch een goed teken denk ik want het zijn stuk voor stuk fervente gamers

Unreal kun je zonder problemen met Windhoos gebruikers spelen.

Zelfs de ‘oude’ versie kun je updaten zodat deze in OSX te spelen is. En binnen no-time heb je verbinding met andere computers in het netwerk. Mac of PC dat maakt niets uit.

Wij gamen elke avond samen met voornamelijk Macs, maar er zit ook stiekem iemand op een PC mee te doen (daar praten we verder nooit over hoor lol), en dat gaat prima. Enige nadeel soms is als ik mods draai op mijn GhR-server, dan zijn die niet beschikbaar voor PC en kan de arme PC-houder niet mee spelen. Ik ben dan zo verschrikkelijk aardig om die mods te de-activaten en dan gaat het weer probleemloos.

Gamen op een laptop is sowieso niet echt relaxed…

[quote:905c0862e0="bbreukelen2"]Dat is inderdaad het probleem. Ik heb net America's Army geinstalleerd. Dat duurde een paar uur en was een grote teleurstelling. Bij het opstarten krijg ik eerst een paar minuten niets. Dan een soort menu waarin ik zie dat er teksten in het geel staan maar de woorden zijn niet te onderscheiden. Daar heb ik dus niets aan. Zal wel weer aan grafische capaciteiten liggen ofzo.

Unreal voor Mac OS X is ook weer erg zwaar volgens mij. Niet??[/quote:905c0862e0]

Die verschijnselen met America’s Army heb ik eerder gezien: je videogeheugen is waarschijnlijk te weinig. Hoeveel zit er in?

Dat weet ik niet. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan zien. Iemand een idee?

AA vind ik niet leuk, en Unreal ook niet dat is veel te unreal met al die monsters en gekke wapens.

Medal of Honor serie heel vaak gespeeld online (mac en pc door elkaar) en mijn nieuwe favo is nu Call of Duty. Deze is nog v1.3 dus niet compatible met PC versie, maar de 1.4 update komt er aan. Dus nu speel ik nog TDM’s tegen maccers, maar deze maand tegen allerlei PC-tuig.

Ik vind America's Army juist 1 van de beste multiplayer games. Er komt nl. heel wat teamwork en taktiek bij kijken en dus niet domweg alles overhoop knallen wat je ziet. Probleem is alleen wel dat je een stevige Mac nodig hebt om het goed te laten draaien. Vooral de nieuwe 2.1 versie trekt flink aan je proccessor en videokaart.

Geef eens wat meer info over je Powerbook. Model, geheugen, enz.

Ik speel al een tijd mohaa, ook dit is een spel waar veel nederlanders in tegenkomt ( in de multyplayer mode) en ook dit is niet een ,,ragspel'' volgens mij is dit geen groot spel dus dat zou je ook kunnen proberen. Ook dit spel gaat samen met de pc.

kan iemand mij zeggen waar je spellen kan downlaoden voor mac? zonder cd-keys en zo.

thx,