De grote werken aan ons huis zijn voltooid en in het verleden heb ik overal wat boxendraad getrokken om later nog te zien wat ik er mee kan. Nu ben ik op het punt om de wereld van multisource multiroom te ontdekken. Ik heb al wat informatie verzamelt en heb een voorbeeldopstelling in gedachten. Ik vraag mij echter af of ik met de bestaande apple producten zoals de airport express en time capsule of een kleine mac mini geen goedkoper systeem kan maken dan wat er bestaat op de markt... mogelijk heeft iemand me dit voorgedaan of is de combinatie van een vergdreven audiokennis met een passie voor de mac genoeg om me vooruit te helpen.
Ik heb vier zones van waaruit ik boxendraad heb getrokken naar een centraal punt achter mijn TV. In deze vier zones zou ik graag muziek horen van bijvoorbeeld een radio en mijn iTunes bibliotheek. Ik zag een product, de ArtSound 2.4 die dit als volgt mogelijk maakt. Het toestel heeft een ingebouwde FM tuner en kan één externe audiobron aan. Het kan deze vervolgens sturen naar vier zones en is voorzien van een RF-afstandsbediening die door het hele huis zou moeten werken. Er zijn ook draadloze muurcontacten beschikbaar. Die bediening in combinatie met de "remote" app op mijn iphone maakt mooie dingen mogelijk. Je kan hiermee iTunes beluisteren in zone 1 en de radio in zone 2, er is ook een partymodus waardoor je in alle zones muziek kan beluisteren. Je kan jezelf afvragen wat hier mis mee is, en dat is hem nu juist, dit doet exact wat ik wil. :confused:
Dit kastje kost echter 1300 euro zonder de muurcontacten die nog is 130 euro per stuk kosten.
Als apple fan stel ik mij dan de vraag of ik met een apple tv in combinatie met een airport expres of iets dergelijks meer of minder kan met dat geld. Mijn vraag is misschien wat onduidelijk dus als allesomvattende vraag.
Wie heeft er een multisource multiroom oplossing thuis binnen een apple omgeving en hoe heb je dit klaar gespeeld?