Multitembrale (?) module?

Ik zoek voor mijn zoon een sound module. We hebben een K4 staan maar om met Logic Express verschillende sounds op verschillende sporen tegelijk te gebruiken moet ik eerst een aparte multisound aanmaken met daarin de (max. 8) verschillende geluiden die ik wil gebruiken. Voor elk muziekstuk moet ik dus eerst zo'n bank aanmaken en inladen. Vroeger had ik een SC55 erbij en dat werkte prima, gewoon aan te sturen via de sequencer en niets meer apart in te stellen op het apparaat zelf.

Nu wil ik er een (gebruikte) module bij kopen die, zoals hierboven omschreven, gewoon via Logic Express is aan te sturen zonder dat ik eerst van alles moet instellen op de synt of module zelf. Ik weet (zoals je kunt lezen :oops: ) niet meer hoe dit heet of hoe ik dit nu duidelijker kan omschrijven.

Vragen:

1. Hoe heet dit nu?
  2. wat is tegenwoordig een leuke betaalbare mudule die normaal is aan te sturen met een sequencer?

Groet, Jaap.

dat heet inderdaad een multi-timbrale module.

een leuk ding is de Roland JV1010 , eigenlijk een nieuwe versie van de soundcanvas sc-55 met veel betere klanken en de mogelijkheid om nog extra klanken via een inbouwbord toe te voegen

de XV2020 is z’n nieuwe broertje/zusje

staat regelmatig op marktplaats voor weinig

http://www.roland.com/products/en/JV-1010/

[img:8179c751c8]http://www.roland.com/products/en/JV-1010/images/top_M.jpg[/img:8179c751c8]

en er bestaat ook een software versie van de soundcanvas

Ik gebruik een Korg 05R/W, ook die kun je bv vinden op marktplaats. Verder zitten bij mijn logic spullen een betand dat heet 'various multi sets.lso' Daarin staat al verschillende multi's aangemaakt voor verschillende synthesizers/modules.

hans

Bedankt voor de tips! ik ga op zoek op marktplaats. Ik heb ook gekeken naar de M1 en M3 (toetsenversies), volgens mij moet je op die keyboards wel eerst van alles instellen en banken aanmaken, klopt dat?

Dus elke sound module is in principe multi-timbraal?

Groet, Jaap

Waar zou dat "various multi sets.lso" moeten staan? Ik heb Logic Express 7.1, maar Spotlight kan dat bestand niet vinden. Ik heb een Yamaha Clavinova CLP-170 met ingebouwde Yamaha XG klankbron, en zou graag wat eenvoudiger toegang tot alle geluiden willen hebben.

En gewoon uit nieuwsgierigheid: Bestaan er ook software instruments met een vergelijkbare kwaliteit en hoeveelheid geluiden als een Roland GM of Yamaha XG?

ja op die korg synth's moet je eerst banken aanmaken, maar dan heb je wel meteen een klavier erbij om de boel aan te sturen. (ik heb zelfs nog een korg T-3 in de aanbieding)

maar er zijn inderdaad veel verschillende modules te vinden van bijna iedere fabrikant op midi gebied.

even marktplaats.nl en speurders.nl afstruinen en dan moet het wel lukken

succes

[quote:15f31a0781="tumbadora"]ja op die korg synth's moet je eerst banken aanmaken, maar dan heb je wel meteen een klavier erbij om de boel aan te sturen. (ik heb zelfs nog een korg T-3 in de aanbieding)

maar er zijn inderdaad veel verschillende modules te vinden van bijna iedere fabrikant op midi gebied.

even marktplaats.nl en speurders.nl afstruinen en dan moet het wel lukken

succes[/quote:15f31a0781]

Ik gebruik een Kawai K4 als toetsenbord, ik ga op zoek naar een module!

Thanks!

het bestand zat dan waarschijnlijk bij eerdere versies van logic. Ik kan het wel mailen, laat maar weten!

en Jaap: succes

groeten
hans

Kent iemand de TG-55? Is € 125,- een redelijke prijs hiervoor?

de tg55 is erg beperkt, 16 stemmig en alleen fm klanken dus geen realistische geluiden

die emu proteus 2000 op marktplaats is ook wel leuk, en het hoogste bod op het moment is 130 euro, dus daar moet je wel iets mee kunnen.

heeft goede klanken, en ook een beetje moderne klanken erin

en anders in een hoger budget een JV1080 van roland (heeft weer meer mogelijkheden, extra uitgangen 4x uitbreiding mogelijk etc)

[img:842aa996d5]http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muziek/soundmodules/2/6622.jpg[/img:842aa996d5]

Ik heb inmiddels de reviews gelezen en dit lijkt inderdaad een interessante optie! Ik ga eens kijken of dat snel te regelen is.

Dank voor de tip!

http://www.edirol.com/products/info/vscmp1.html

software canvas systeem en dat gebruik ik lekker en dat is goed van klank opweking.
alle adsr funkties die je op een master keyboard doet dat reageerd goed…
algeval ik ben best tevreden…

groeten

savino@skynet.be

[quote:7aa7b7fff7="hanshaan"]Ik gebruik een Korg 05R/W, ook die kun je bv vinden op marktplaats. Verder zitten bij mijn logic spullen een betand dat heet 'various multi sets.lso' Daarin staat al verschillende multi's aangemaakt voor verschillende synthesizers/modules.

hans[/quote:7aa7b7fff7]

Ik heb vandaag een Korg X5DR module gekocht. Waar vind ik die various multi set?

Groet, Jaap