Muziek app: 'nummer niet in jouw regio'

Wat nu weer!!??
Al mijn CD’s heb ik indertijd met iTunes nog ingelezen en die staan nu netjes op een NAS. De Muziek-app op de iMac (voorheen iTunes) speelt ze gewoon af (net als anderen als ROON of Audirvana, maar dat terzijde).

Dat hele zwikkie zet ik over op mijn iPhone. Toen dat nog via iTunes ging, geen probleem. Nu gaat dat via Muziek-app en de finder (bekabeld) en gaat ook nog meestal mis. Dan krijg ik na uren wachten een vage foutmelding.
Maar als er eindelijk wat op de iPhone staat wil het niet spelen. Krijg ik de melding; ‘Dit nummer is momenteel niet beschikbaar in jouw land of regio’. Althans, bij sommige nummers. Andere nummers van hetzelfde album spelen dan weer wel.

Het schijnt iets met het appleMusic abonnement te maken te hebben (ook zoiets, lekker verwarrende naam deze dienst. Bijna hetzelfde als de app.) Ik heb mij NOOIT op appleMusic geabonneerd, niet eens uitgeprobeerd ondanks alle popups en aanmoedigingen van Apple zelf.
Bij instellingen → muziek staan de schuifjes die iets met deze dienst te maken kunnen hebben uit voor zover ik denk te weten.
Toch zegt de iPhone muziek-app dat de nummers niet te spelen zijn ‘in mijn regio’.

Op de diverse Apple pagina’s kan ik alleen vinden hoe op AppleMusic te abonneren en een en ander aan te zetten.

Weet iemand hoe ik mijn eigen op CD gekochte muziek weer op mijn iPhone kan afspelen? Ik kom hier zelf niet uit.
Bij voorbaat erg veel dank :pray:t2: Heel erg veel dank!!

Na uitgelogd te zijn op mijn AppleID op zowel telefoon als Mac, alles herstart te hebben, telefoon nieuwe naam gegeven, opnieuw ingelogd bij appleID, iPhone leeg gemaakt en opnieuw gevuld met muziek te hebben lijkt het nu weer te werken.
Ik weet niet welke stap de doorslag gaf of wat de precieze oorzaak was. Het lijkt erop of wel de namen van de tracks op de iPhone muziek-app belandden of nog stonden maar niet de eigenlijke AAC-bestanden zelf. Dan moet bij een synchronisatie van de iPhone met de iMac app tussendoor de NAS een keer offline zijn geweest zodat de bron-bestanden niet gesynchroniseerd cq daadwerkelijk overgezet konden worden. De iPhone Muziek-app gaat dan blijkbaar op zoek naar alternatieven bij Apple-music (zelfs als je geen abonnement hebt) en vindt ze niet.vandaar de melding ‘niet beschikbaar in jouw regio’.