Muziek-cd branden via Panther ??

Yo de mannen (en meisjes)

ik ben begonnen met mijn collectie LP’s en cassettes op cd te kopieren. Het heeft een tijdje geduurd om de juiste kabeltjes bij elkaar te sprokkelen maar ik ben erin geslaagd mijn eMac te koppelen aan mijn stereo.

Ik neem het geluid op via Audacity, en bewaar de tracks als AIFF.

Maar als ik een cd wil branden (via het OS) wordt er geen onderscheid gemaakt tussen een data-cd of een muziek-cd. Met als gevolg dat mijn stereo mijn gebrande cd’tjes niet lust…

Kan ik via MacOS 10.3 een muziek-cd branden, of heb ik een ander programma nodig (zoals Toast ??)

Dankuwel voor alle uitleg…

Tom

Ehm.... iTunes?

Importeer je bestanden als AIFF in iTunes (even importvoorkeuren instellen) en brand er dan een mooie muziekCD van.

Ik heb geprobeerd om de AIFF files in iTunes te importeren, maar hij herkent het formaat niet (ik kan ze in ieder geval niet selecteren in het venster...)

Misschien moet ik eerst de bestanden omzetten in MP3 via Audacity, en ze dan weer terugzetten naar AIFF met iTunes ??

Heb je onder iTunes -> Preferences -> Import de "Import Using" voorkeur wel op AIFF encoder staan? grtz bart

Moeilijk te zien van hier, want ik zit op m'n werk op een peecee...

Ik zal de preferences nog eens checken.

niks preferences.... gewoon de aif in itunes slepen. en branden maar

[quote:bcc226ed56="Tom Van Damme"]Ik heb geprobeerd om de AIFF files in iTunes te importeren, maar hij herkent het formaat niet (ik kan ze in ieder geval niet selecteren in het venster...)

Misschien moet ik eerst de bestanden omzetten in MP3 via Audacity, en ze dan weer terugzetten naar AIFF met iTunes ??[/quote:bcc226ed56]
Of de aif-jes in iTunes slepen, of een .aif track selecteren in de finder, appeltje i drukken en onder het vakje “open met” iTunes kiezen en aanvinken dat alle .aif files met iTunes geopend moeten worden.

HET WERKT HET WERKT

GEwoon de AIFF-files in iTunes slepen en branden.

Achteraf heb ik wel twee cd’s op het bureaublad staan : 1 van iTunes en 1 van de Finder, maar de schijf is goed gebrand !

Thanx iedereen

(nog 184 cd’s te gaan…)

[quote:1fcb072c16="Tom Van Damme"]HET WERKT HET WERKT

GEwoon de AIFF-files in iTunes slepen en branden.

Achteraf heb ik wel twee cd’s op het bureaublad staan : 1 van iTunes en 1 van de Finder, maar de schijf is goed gebrand !

Thanx iedereen

(nog 184 cd’s te gaan…)[/quote:1fcb072c16]
Ja dat is irritant he, van dat extra ceedeetje? Audio CD verwijderen, dan die nep-CD aanklikken een appetlje-e
Dan komt ie met een venster of je de CD wilt branden (huh???) en dan klik je op “verwijder”. Klaar.