(Muziek) CD's branden mislukt

Waarom kan ik geen muziekCD's branden, ik krijg in iTunes steeds de volgende melding: [img:75ddf4046f]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/cd.jpg[/img:75ddf4046f]

Cd’s branden om data op te slaan lukt overigens prima.

Wie weet de oplossing?
:mrgreen: :mrgreen: En het liefst net zo snel als mijn vorige topic

:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:</p>

Welke melding is dat? Ik zie geen plaatje, wat waarschijnlijk wel je bedoeling is.

[quote:6683393d6a="PeterK"]Welke melding is dat? Ik zie geen plaatje, wat waarschijnlijk wel je bedoeling is.[/quote:6683393d6a] Vreemd, gebruik jij geen Safari? Met Safari staat n.l. het plaatje prima afgebeeld. Ik heb net even met I.explorer gekeken en inderdaad dan staat er alleen een klein gekluerd vierkantje.

ik keek met Mozilla, en geen plaatje. met IE ook niet en met Safari wel. Maar van je plaatje word ik ook niets wijzer, onbekende fout. Welke brander heb je, en wat zijn je iTunes instellingen voor het branden.

Dit kan vele mogenlijkheden hebben. Het zou kunnen zijn dat je speed om de CD te branden te hoog staat. Je teveel andere programma's open zou hebben staan. Zelf als ik een CD brand sluit ik alle programma's af. Weet je zeker dat je een lege CD hebt gepakt? Welke file's wil je branden op de CD?????

heb je bij iTunes/voorkeuren/branden wel audio Cd geselecteerd?

Gebruik gewoon de standaard brander ingebouwd in mijn iMac classic 7oomhz Graphite zonder Toast of iets anders maar gewoon met het bijgeleverde programma. Selecteer in iTunes div. nummers of een mapje en klik dan op brand icoon rechtsboven. Dan begint er een melding in de trant van: ' voorbereiden om te branden' Als dat klaar is dan verschijnt de foutmelding. Einde sessie. Al div CDR's geprobeerd zonder resultaat.

:wink: BTW komen jullie niet met goedbedoelde adviesen zoals neemt een brand programma als Toast Titanium of iets dergelijks, het moet ook zonder lukken vind ik. :wink:

[quote:179e895574="PeterK"]heb je bij iTunes/voorkeuren/branden wel audio Cd geselecteerd?[/quote:179e895574] Ja, ook al div keren gecontroleerd

Ja, lastig probleem zo van een afstand. Is het je ooit gelukt om met iTunes een audio Cd te branden? Misschien eens schijfEHBO draaien om de prefs goed te zetten.

[quote:40d84cbb60="PeterK"]Ja, lastig probleem zo van een afstand. Is het je ooit gelukt om met iTunes een audio Cd te branden? Misschien eens schijfEHBO draaien om de prefs goed te zetten.[/quote:40d84cbb60] Ik weet 't, het is natuurlijk niet zo makkelijk om het probleem te lokalizeren. En ja, het is echt ooit wel eens eerder gelukt en uiteraard is schijfEHBO ook div keren gedraaid. Maar wat blijft er nu nog over?

Zodiac? zelf heb ik het een x aan de hand gehad dat al mijn nieuw gekochte CD's niet goed waren. Je begint dan echt te twijfelen, maar dit zou ook nog kunnen. Probeer eens een ander merk te branden.

Of haal dit programma op bij version tracker.

System Optimizer X 3.1.4

Dat wil ook nog wel eens goed doen. Herstart je Mac daarna en probeer het nog eens.

Je hebt een leuk probleem te pakken. Google geeft alleen maar een paar meldingen van mensen die het probleem ook hebben. Net als MacInTouch. De enige tip die ik heb kunnen vinden was de update naar OS X 10.2.4. Die veroorzaakte de problemen. Teruggaan naar 10.2.3 lostte het probleem op.

[wilde gok mode]probeer de combo update naar 10.2.6 nog eens te draaien?[/wilde gok mode]

Volg het spoor terug! Met andere woorden, probeer na te gaan wat je hebt veranderd sinds de laatste keer dat je wel een audio CD hebt kunnen branden met iTunes. Een dooddoener waarschijnlijk, want dat zal je al wel gedaan hebben, maar op enig moment moet er iets veranderd zijn.

Daar gaan we weer: - Al verschillende soorten CDR's geprobeerd. - System Optimizer allang geinstalleerd. - Draai uiteraard vanaf de dag dat 10.2.6 uitkwam op 10.2.6(ben gek op updaten :D - Kan me niet herinneren dat ik iets veranderd zou kunnen hebben.

Maar als klap op de vuurpijl: branden lukt weer wel bij een CDRW.
Tenminste 1x omdat ik na al dat gekloot dat gewoon maar eens ging proberen.

Nou, steeds meer opties vallen af maar wat blijft er nog over?

Heb je al gekeken bij de [url=http://docs.info.apple.com/article2.html?artnum=61102&sessionID=anonymous|2415309&kbhost=kbase.info.apple.com%3a80%2f]Knowledge Base van Apple[/url]? Nog wat losse flodders, je weet maar nooit. Brand je een MP3-cd of 'gewone' audio? Converteer je misschien AAC of MP3? Is dit de eerste keer dat in iTunes 4 probeert te branden?

[quote:7098afcbf8]Heb je al gekeken bij de Knowledge Base van Apple? [/quote:7098afcbf8] Hoi, heeft ff geduurd maar ben ondertussen nog geen steek verder. :x :x :x Iemand nog een idee?

Zodiac misschien stomme vraag maaruh het zijn toch geen aldi cd's? van het merk lifetec?. Zo ja? Koop een nieuwe doos.

Zag op het fotootje dat je het probleem had in iTunes 3. Ik ga er wel vanuit dat je nu iTunes 4 hebt, aangezien je gek op updaten bent. Zo niet kan je dat nog proberen.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dan met Toast ipv itunes. Meestal licht het niet aan het cdtje maar aan een bepaalde file die je niet kunt branden.

Hmm, da’s natuurlijk een antwoord waar je niet op zit te wachten. Al eens geprobeerd in de Finder te branden? Probeer eerst maar eens een CD-RW, dat scheelt behoorlijk in de kosten :o

[quote:a94dae5c29]Zodiac misschien stomme vraag maaruh het zijn toch geen aldi cd's? van het merk lifetec?. Zo ja? Koop een nieuwe doos. [/quote:a94dae5c29] Ja, die heb eens gehad en wer inderdaad niets maar heb ook CD's van MMORE en die werken ook niet. [quote:a94dae5c29]Zag op het fotootje dat je het probleem had in iTunes 3. Ik ga er wel vanuit dat je nu iTunes 4 hebt, aangezien je gek op updaten bent. [/quote:a94dae5c29] Gebruik inderdaad al iTunes 4 met onveranderd resultaat. [quote:a94dae5c29] Al eens geprobeerd in de Finder te branden?[/quote:a94dae5c29] Heb ik nog niet gedaan, zou ik inderdaad eens kunnen proberen. Houd jullie op de hoogte.....