muziek cd's branden

ik heb allemaal mp3-tjes op mijn g5 (5000). ik moet ze nu op audio cd's gaan branden. Nu merk ik dat er geluid verschil zit tussen de mp3-tjes. Nu vraag ik me af hoe kan ik dat enigszins oplossen. En kan ik het geluid verbeteren in een programma (welke en hoe). Ik brand nu in I-tunes maar volgens mij doe ik dit niet goed. Oh wie weet de oplossing hiervoor.

:innocent:

De geluidskwaliteit valt in principe niet te verbeteren, wel kun je je geluidsniveau aanpassen zodat alle mp3 nummers even hard opgenomen/gebrand worden. Dat is een kwestie van instellen in iTunes, Toast, of wat je ook gebruikt. Het key-word voor deze actie is "Normalizen". Alles op 0dB niveau opnemen.

Succes.

ik ga het proberen. In ieder geval bedankt!!! Laat jullie weten of het gelukt is

ik kan het niet vinden in I-tunes. Toast heb ik niet dus daarin kan ik het niet zoeken. Misschien dus een idee om toast aan te schaffen? of zie ik wat over het hoofd in I-Tunes?

Er is wel degelijk een programma waarmee je audio van mp3 kunt verhogen of verlagen zodat al je bestanden zelfde geluidssterkte hebben,nl: mp3gain, is gratis te downloaden.

[quote:beb656fcfa="naferflavor"]ik kan het niet vinden in I-tunes.[/quote:beb656fcfa]

Het staat in de Voorkeuren -> Geavanceerd -> Branden -> de optie Geluidscontrole Gebruiken.

bedankt!!!! ik heb de Macmp3gain gedownload en ga ermee aan de slag. Die optie in I-Tunes voorkeuren gebruikte ik al maar de kwaliteit vond ik desondanks nog te slecht.

maar bedankt.

[quote:a570bd17c4="T-sec"]De geluidskwaliteit valt in principe niet te verbeteren, wel kun je je geluidsniveau aanpassen zodat alle mp3 nummers even hard opgenomen/gebrand worden. Dat is een kwestie van instellen in iTunes, Toast, of wat je ook gebruikt. Het key-word voor deze actie is "Normalizen". Alles op 0dB niveau opnemen.

Succes.[/quote:a570bd17c4]

Dit werkt alleen softwarematig binnen iTunes. Hij verandert verder niks aan de bestanden, dus de volumeverschillen blijven gewoon. Alleen iTunes ‘onthoudt’ zelf een aangepast volumeniveau.