muziek gelijktijdig uit mic en koptelefoon

Heb een iMac 17" 1.25 GHz, MacOsX 10.3.4 en wil graag gelijktijdig muziek uit de speakers én uit de headphone uitgang. Kan dat?

[quote:ba331ac694="iOhan"]Heb een iMac 17" 1.25 GHz, MacOsX 10.3.4 en wil graag gelijktijdig muziek uit de speakers én uit de headphone uitgang. Kan dat?[/quote:ba331ac694]

uhm… misschien ligt het aan mij, maar dat is toch al gelijktijdig?

Gewoon een 3.5 Jack splitter op je speakeruitgang. Je speakers op de ene uitgang van de splitter en je headphones op de andere uitgang.

Ik denk dat Ohan bedoelt om zijn interne - en zijn externe speakers gelijktijdig af te laten spelen. Antwoord daarop heb ik niet

volgens mij heeft iOhan het over een softwarematig oplosssing maar die van pako lijkt mij ook het makkelijkst

ik was benieuwd of er een softwarematige oplossing was, maar kan me uiteraard goed redden met de splitteroplossing. Dank!

zo ver ik weet is dat niet mogelijk, zodra je er een 3.5 jack instopt word het geluid naar de boxen afgesloten, dit gaat buiten het besturingssysteem om zover ik weet.

(waarom zou je het uberhaubt willen?)

Wat je precies wil kan niet omdat het geluid inderdaad gewoon uitgeschakeld wordt doordat je de stekker er in prikt. Hardware dus. Toch is er een prog waarmee veel kan op dit vlak:

Detour

Weetje wat je ook kan doen, de mini jack er half in doen :P.. werkt wel maar soms gaat hij dan los ofzo.. maar je moet dus de mini jack er losjes in doen zodat er EN geluid komt uit de stereo EN uit de computer (maar uit de computer komt niet echt fantastisch geluid, je kan het persoonlijk beter laten, tenzij je ook een baggere stereo hebt)

Kijk, wat ik wil is: muziek op mijn studeerkamer uit de Harman Kardon-boxjes, en muziek op een andere kamer via de line out naar de boxen die ik ooit voor mijn discman heb gekocht. Dat gaat niet door simpel twee stekkers in te pluggen, maar wel, neem ik aan (ga het morgen meteen proberen) via een splitter. Maar makkelijker zou natuurlijk zijn om gewoon de twee uitgangen die mn iMac heeft te kunnen gebruiken. En mijn stereo hang ik vanaf volgende maand natuurlijk via Airport Express aan iTunes (mooi spul hoor, allemaal)

Klopt de titel wel met wat je wil ?

[quote:d0220969af]muziek gelijktijdig uit mic en koptelefoon [/quote:d0220969af]

Euh… uit de mic(rofoon) ??? :innocent:

hoor ik imand al airport express roepen? :P beetje prijzig dat wel :)