Zou iemand weten hoe je de muziek van een DVD ( in dit geval live opname concert ) kan importeren in bijvoorbeeld i-tunes ? Het geluid staat in hetzelfde bestand als het beeld en is dus niet apart te zien in een mapje op de DVD.
Groet, Maurice
Zou iemand weten hoe je de muziek van een DVD ( in dit geval live opname concert ) kan importeren in bijvoorbeeld i-tunes ? Het geluid staat in hetzelfde bestand als het beeld en is dus niet apart te zien in een mapje op de DVD.
Groet, Maurice
Er zijn programma's voor om een DVD te rippen maar waar je die kan vinden weet ik niet.
Hetgeen je wel kan doen is een lus maken van je audio-uit naar je audio-in, de DVD laten afspelen en hetgeen op de audio-in binnenkomt opnemen met een opnameprogramma (opnemen kan zelfs met iMovie denk ik).
Je moet wel weten dat dit soort praktijken strafbaar zijn!
ja een luus van je audio in naar audio uit werkt prima, zo heb ik zelf ook wel eens musiek uit een dvd gehaald
ja een lus van je audio in naar audio uit werkt prima, zo heb ik zelf ook wel eens musiek uit een dvd gehaald
ik dacht dat ik hem nog kon stoppen om een fout er uit te halen, maar dat wou blijkbaar niet. vandaar 2 keer
nog geen idee hoe ik dat in OS X ga aanpakken maar nu nog in windows rip ik naar .vob en die haal ik uit elkaar zodat ik een AC3 over houdt, en dat zet ik om naar mp3 :) zo heb ik het live optreden van ilsedelange met kane uit een dvd gehaald
Dit is mijn methode om muziek DVD's te rippen.
1 Rip een hoofdstuk (vaak één song) van de DVD met ‘OSex’.
2 Zet dit VOB-file’tje om naar een AIF-file met ‘Moremissingtools’.
3 Dit AIF-file’tje kun je met iTunes 4 naar AAC of MP3 omzetten.
(Dit is ook een aanrader: OpenShiiva)
He Lucas,
Begrijp nog niet helemaal wat het precies doet, maar het werkt perfect !
Onwijs bedankt voor je hulp,
Gr, Maurice
Nog even een vraag. Hoe zet ik in itunes een aif file om naar MP3 ? Omzetten naar AAC is geen probleem, maar MP3 kan ik nergens vnden.
gr, Maurice
Ga bij de preferences van iTunes naar 'importing' en kies daar bij 'import using' de 'MP3 encoder'. Nu staat er bij het advanced in de menubalk 'convert selection to MP3'.
Ik gebruik het programma audio hijackpro, bevalt goed kan ik weet niet wat instellen om het geluid te verbeteren, Bijv. doffe opnamen
Lucas,
Bedankt man, daar zoek ik al een tijdje naar, thanx
LBX