Ik ben sinds maandag in het bezit van een iPhone 4S. Nu had ik er maandag succesvol wat muziek opgezet, maar nu wou ik er vandaag wat bijzetten maar dat lukte niet. Ik sleepte de muziek vanuit de bibliotheek naar de iPhone maar ze worden niet overgezet. Er blijft een stilstaand sync icon voor de nummers staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb als jarenlange iPod eigenaar mogen ervaren dat de iPod app op de iPhone maar deels op een echte iPod lijkt. Het synchroniseren gaat dus ook anders.
Als je naar je iTunes scherm kijkt, zie je onderaan een balk met links "Vul automatisch vanuit XXXXX" en helemaal rechts een knop "Vul automatisch" (dit verschijnt overigens alleen als in de linkerkolom iPhone>Muziek geselecteerd is). Je moet op deze knop drukken (lekker automatisch, toch?) om je muziek te synchroniseren, iTunes doet dat vanuit de lijst die je links hebt gekozen, en volgens de instellingen onder de knop "Instellingen...". Hier kun je vooral instellen wat er gebeurt als je gekozen afspeellijst meer ruimte vraagt dan er op de iPhone beschikbaar is.
Ik heb zelf een slimme afspeellijst gemaakt waarin ik kan instellen welke nummers er in deze afspeellijst komen, en deze slimme afspeellijst synchroniseer ik vervolgens met de iPhone.
Het waren er blijkbaar te veel. Want na ze te hebben verwijderd kon ik weer muziek synchroniseren. Tien tot ca. dertig liedjes per keer zonder problemen en zonder afspeellijst gewoon drag 'n drop.