Muziek luisteren op mac én via Airport Express

Ik kan mijn iTunes-muziek beluisteren op mijn speakers bij mijn mac en via Airport Express op de hifi in de woonkamer. Kan dit ook tegelijkertijd: nu kan ik enkel kiezen voor òf de Mac òf de woonkamer.

Is dit mogelijk? En -hopend op een positief antwoord- hoe moet dat dan?

Het kan in ieder geval door met fast user switching op de achtergrond een tweede gebruiker te laten draaien, die bijvoorbeeld de woonkamermuziek afspeelt, terwijl je zelf op de eigen account jouw computermuziek kiest.

OK, maar het mag gerust iets eenvoudiger: ik wil gewoon door het huis kunnen lopen met overal dezelfde muziek.

Ja, dat ken/kan. iTunes 6.0.2 kan meerdere speakers gelijktijdig aansturen. Intern en Airport dus. Gauw downloaden dan maar?

[quote:47849587d0="Martiniman"]Het kan in ieder geval door met fast user switching op de achtergrond een tweede gebruiker te laten draaien, die bijvoorbeeld de woonkamermuziek afspeelt, terwijl je zelf op de eigen account jouw computermuziek kiest.[/quote:47849587d0]

klopt wat je zegt, alleen was dat niet zijn vraag.
Sinds de nieuwe firmware-update van de airport express em de laatste verzie van iTunes is het mogelijk om te kiezen uit: afspelen op de mac, afspelen via de airport express (bijv in de huiskamer) en via beide bronnen.
en het is daarnaast idd ook mogelijk om muziek van een andere user af te spelen en (op de mac of via de airport express) en vanf de eigen account bijv via de Mac of via de airport express.

[quote:ffce6a5ddc="Freddy Sunder"]OK, maar het mag gerust iets eenvoudiger: ik wil gewoon door het huis kunnen lopen met overal dezelfde muziek.[/quote:ffce6a5ddc]

kan ook; alleen moet je dan nog wat expressjes bij kopen. alle stations krijgen dan synchroon hetzelfde geluid.

Welke instellingen moet je dan veranderen om je muziek via beide te horen, want in Itunes krijg ik enkel de keuze om mijn muziek op de computer of in de woonkamer af te spelen? :?

je had toch vroeger van b&o zo,n systeem dat in het hele huis de muziek afspeelt en dat als je met de afstandsbediening de kamer in kwam de muziek begon.

Mijn HiFi set in 'woonkamer' is niet compatible ?

‘De huidige AirTunes-luidspreker ‘woonkamer’ is niet geschikt voor geluidsweergave als deel van een groep’

Ik zat ook al een tijdje met die vraag... ik heb iTunes 6.0.2 en een up-to-date versie van airport express, maar nergens kan ik iets aanklikken om het op zowel mijn mac als mijn B&O speakers beneden aan te laten sturen.

Hmm, ik heb iTunes 6.0.2 maar onderin iTunes waar je voorheen selecteerde welke speakers je wilt gebruiken kun je nu 'Meerdere luidsprekers...' kiezen. Bij mij tenminste.

het kan heel makkelijk met de nieuwste versie van Airfoil. dit programma stuurt alle gewenste audio naar je airport express, en je kan er voor kiezen om de audio bij je computer aan te laten staan. dus gewoon itunes of mediaplayer of wat dan ook openen, en via airfoil het programma selecteren waarvan de audio gestreamd moet worden, en klaar is kees. Uhhhh ik bedoel Freddy

even voor het gemak... Airfoil is hier te verkrijgen.

http://rogueamoeba.com/airfoil/

[quote:a5dd11ba7b="Worldofstan"]Hmm, ik heb iTunes 6.0.2 maar onderin iTunes waar je voorheen selecteerde welke speakers je wilt gebruiken kun je nu 'Meerdere luidsprekers...' kiezen. Bij mij tenminste.[/quote:a5dd11ba7b]

Ik heb ook iTunes 6.0.2 maar ik heb alleen een of / of keuze. Geen ‘meerdere luidsprekers’.
Zou er ergens nog een andere instelling zijn…? :?

Eureka! De firmware was blijkbaar toch niet helemaal up-to-date. De link op de Apple Support page naar de firmware-updater is blijkbaar niet de link naar de 6.3 versie van de updater, maar wel naar de 6.1.1 versie. Ik heb de 6.3 versie gedownload via macupdate en 'hey presto!': meerdere luidsprekers zijn nu wel een keuzemogelijkheid in iTunes.

Toch bedankt voor de tips, iedereen. :smiley:

Ik overweeg ook om airport express te kopen. Mijn mac staat alleen in een kamer naast de woonkamer waarbij als ik heen en weer loop beide bronnen tegelijk kan horen. Mijn vraag is dan ook of het geluid synchroon loopt als je voor 'meerdere luidsprekers' kiest?

mvg,
Frank

Jawel, het geluid loopt mooi synchroon. Misschien dat er wel een fractie verschil op zit, maar niet echt hoorbaar.

Hallo iedereen,

Ik heb ook een Airport express, en wil ik muziek sturen via Airtunes ! Maar… Ik sluit mijn boxen aan op de airport express, de airport express wordt herkend door m’n powerbook. Maar in Itunes zie ik niks staan om te spelen via Airport ?

Het gaat echter wel als ik via mijn airport express ook internet verstuur ! dan gaat alles perfect dan kan ik muziek beluisteren via airtunes. Trek ik dan het internet weer uit de Airport en geef ik de powerbook weer internet via Ethernet dan blijft muziek gewoon spelen op boxen via airtunes. Maar verander ik effe van Airtunes naar Computer, en wil ik weer op Airtunes dan vind hij het weer niet meer…

Kan me iemand helpen??

Groeten Jens

[quote:f4901d79aa="Freddy Sunder"]Jawel, het geluid loopt mooi synchroon. Misschien dat er wel een fractie verschil op zit, maar niet echt hoorbaar.[/quote:f4901d79aa]

wil hier even aan toevoegen dat als je zowel audio verstuurt via airfoil dat er dan wel degelijk een paar seconde verschil zit tussen het originele geluid via MAC en het geluid dat uit je airport express gestreamd wordt. op mijn configuratie
Powermac G5 ( 2x2.5 ) zit er ongeveer 3 sec. verschil tussen de audiobronnen.

( misschien iets om in je achterhoofd te houden ! )

[quote:d2c155e1d6="Jens B"]Hallo iedereen,

Ik heb ook een Airport express, en wil ik muziek sturen via Airtunes ! Maar… Ik sluit mijn boxen aan op de airport express, de airport express wordt herkend door m’n powerbook. Maar in Itunes zie ik niks staan om te spelen via Airport ?

Het gaat echter wel als ik via mijn airport express ook internet verstuur ! dan gaat alles perfect dan kan ik muziek beluisteren via airtunes. Trek ik dan het internet weer uit de Airport en geef ik de powerbook weer internet via Ethernet dan blijft muziek gewoon spelen op boxen via airtunes. Maar verander ik effe van Airtunes naar Computer, en wil ik weer op Airtunes dan vind hij het weer niet meer…

Kan me iemand helpen??

Groeten Jens[/quote:d2c155e1d6]

Misschien is dit iets te lang geschreven…

M’n vraag:

Airtunes werkt alléén als ik eerst internet via de airport stuur ! Anders zie ik deze niet in mijn itunes.

Oplossing? Groeten Jens