Muziek luisteren op mac én via Airport Express

Hallo iedereen?

Kan er me echt niemand helpen? Want heb hier zo’n 130Euro voor neergelegt voor een apparaat dat niet werkt ??

Heb de Nieuwe update gedownload voor Airport Express…Maar geen resultaat…

Zit mijn ethernet kabel in de Airport kan ik zonder problemen muziek streamen, trek ik tijdens luisteren internet kabel uit de airport na 10sec val muziek ook uit??

De airport wordt altijd herkent op de computer !

Groeten Jens B

even voor m'n beeldvorming:

Je maakt gebruik van een bekabeld netwerk.
Je router geeft netjes nummertjes uit naar je powerbook ? (ip adres), of krijg je het ip adres van je adsl modem / cable modem ?

Kan me voorstellen als je de ethernet kabel in je airport stopt, hij het ip adres van je provider krijgt. Het airport station stuurt daarna een ip adres naar je powerbook en voila 1 netwerk.

Wellicht staat jouw router / modem andere nummertjes uit te delen dan je airport expres ?
Bijvoorbeeld : jouw modem deelt uit : 192.168.X.X en je airport express 10.0.X.X
Check dat eens. dat je in dezelfde range zit

(ik doe maar een gooi he, soms door te praten kun je eruit komen waar het probleem zit).

Hallo Rini,

Ik heb een bekabeld netwerk, Telefoon komt binnen gaat in ADSL modem en die gaat naar Hub. Dan van Hub gaat die naar onze verschillende computers…

Mijn Powerbook G4 geef ik altijd internet gewoon via Ethernet kabel die van Hub komt… Die airport express had ik gekocht voor de Airtunes, en voor heel soms eens draadloos te werken…

Ip’s -> Via ethernet verbinding krijg ik 196.168.1.3 Via Airport 196.168.1.4 ??

Maar normaal moet je de Airport express toch gewoon kunnen laten muziek rondsturen zonder enig internet aangesloten? Dus zou daar dan wel probleem zitten?

Alvast Bedankt Groeten JensB

Als je airport express config opstart, kun je dan zien wat voor ip adres hij krijgt (airport express) ?

Dus je maakt gebruik van 2e actieve verbindingen op je powerbook:
Ehternet actief, en airport actief (deze laatste voor de express).

Voor Ip-adres kijk ik bij: Systeemvoorkeuren > Netwerk > Airport of Ingebouwd Ethernet ( dan onder tab TCP / IP )

Mijn bedoeling is gewoon Ingebouwde Ehernet actief te houden en Airport enkel muziek te streamen !!

Maar zoals ik zei werkt enkel muziek streaming als ftp kabeltje in de Airport is gepulgt ! of ik dan ook nog eens Ethernet in heb zitten geeft hier geen verschil, allebei gedaan…

Groeten Jens

die instellingen zijn de instellingen van je powerbook. Je airport express heeft ook instellingen, zoals een ipadres. Stel dat jouw airport express zo staat ingesteld dat hij een ip adres moet krijgen van dhcp. Waar vandaan moet dat nummer dan komen ? (als je niet de kabel erin hebt gedaan). Dus kan het zo zijn, dat je je airport express moet instellen op een bepaald ip nummer. Bijvoorbeeld 192.168.1.42 . (dus dhcp uitzetten).

Probeer eens te kijken welk ip nummer je airport express heeft. Dus niet je powerbook kaartjes.
En probeer dat dan eens te pingen vanaf je powerbook.

Ik ken het ding zelf verder niet (airport expres). Maar als hij op dhcp staat ingesteld dan wil hij een nummer krijgen vanaf een router / modem krijgt hij geen nummer, dan wijst hij zichzelf een nummer toe. 169.194.X.X (meestal). Hij blijft dan wel nummers uitdelen dus : 192.168.1.4 in jouw voorbeeld, dus krijgt jouw airport kaartje in de powerbook netjes een nummer. maar verder doet dat niks.

Wellicht dat hier wat airport express guru’s zijn die wat meer kunnen vertellen over dit. Mijn kennis over het airport express is te weinig.

Ik heb Configureer IPv4 nu op handmatig gezet, inplaats van DHCP en hem zelf een Ip geven !

Maar nog steeds hetzelfde…

Je zegt dat ik moet kijken naar Ip nummer van airport, niet van je powerbook kaartjes ?? Waar vind ik die dan…

Pingen vanaf m’n powerbook via Therminal dan… Kun je effe zeggen hoe

Alvast bedankt voor alle moeite

Groeten JEns

Ik heb een airport extreme basis station gehad. Daarbij zit een utility om je airport extreme te configureren. Daarmee kon ik toen der tijd nummertjes in dat ding kloppen (het configureren). Ik neem aan dat bij een airport express ook een tool zit om het ding zelf in te stellen ?

Je airport kaart in de powerbook laat je gewoon staan zoals hij stond (neem aan DHCP)
Je ethernet laat je ook staan zoals hij stond (dhcp).

Je moet je airport express station instellen op een ip adres bijvoorbeeld.

Pingen :
Open terminal en tik in PING nummer van je airport EXPRESS bijvoorbeeld :
ping 192.168.1.2

Ik heb bij Systeemvoorkeuren > Netwerk > Airport > TCP/IP terug op DHCP gezet !

Bij Hulpporgramma’s vind ik het Airport Hulpprogramma, Daar vind ik m’n airport en zie ik dat hij 192.168.1.5 gekregen, heb ernaar gepingt en is in orde…

Als ik hem uittrek en dan ga pingen krijg ik dit :

PING 192.168.1.5 (192.168.1.5): 56 data bytes

Steek ik em terug in :

64 bytes from 192.168.1.5: icmp_seq=21 ttl=64 time=0.540 ms
64 bytes from 192.168.1.5: icmp_seq=22 ttl=64 time=0.532 ms

Mijn instellingen in het airport hulpporgramma :

Verbinding via Ethernet
Configureer via DHCP
IP-adres 192.168.1.5

Ip bij systeemvoorkeuren > netwerk > airpot > THCP/P is 192.168.1.4

Wat moet ik nu? in het hulpprogramma heb ik alles aangeduide voor airtunes

Groeten Jens

je moet proberen je airport express in te stellen op een vast ip adres. met airport hulpprogramma ga je dus je IP adres instellen op : 192.168.1.5 bijvoorbeeld. Dan weet je zeker dat je powerbook en airport express met elkaar kunnen babbelen.

OKé even herhalen :

De instellingen in Systeemvoorkeuren > Netwerk > Airport > TCP/IP moet ik op DHCP zetten, geeft die automatisch een Ip ( deze kan niet zelfde zijn als airport (10.0.1.1) of ik krijg foutmelding )

In het Airport hulpprogramma:

Heb ik een tab Internet:

Verbinding via ETHERNET
Configureer HANDMATIG
IP - adres 192.168.1.5

Ik zie ook nog een Tab netwerk:

Daar kan ik Airport ip’s laten verspreiden bv 10.0.1.1 ( de IP die ik instel in de internet tab mag niet hetzelfde zijn als deze anders foutmelding )

Groeten Jens B

jah vul een ip adres in. zet ook subnet mask erin. vul gewoon in wat je van je modem krijgt. meestal : 255.255.255.0 En router kun je ook ingeven (als dat ingevuld staat)

En laat hem nummertjes uitdelen in de 192.168 reeks bijvoorbeeld. En dan eens kijken wat er gebeurd.

Jah heb het allemaal gedaan..

En zonder resultaat ??

Trek ik de ftp kabel uit de airport stopt hij na 10 sec met spelen via airtunes, oranje lampje begint te pinken. Bovenaan rechts staat wel nog steeds dat er verbinding is op m’n powerbook

Ik heb ook gewoon eens airport uitgetrokken en dan ingestoken met enkel stereo erop, en dan ziet de m’n powerbook hem weer rechtbovenaan maar niet in itunes. Bij de 2 gevallen kan ik hem niet meer zijn in het hulpprogramma ! Na meermaals Opnieuw zoeken vind ik hem niet, enkel als ik terug ftp kabelje inplug.

Groeten Jens

tjeee..

Dan moet je toch echt iemand hebben die het airport expres kastje kent.
Ben bang dat ik je niet verder kan helpen. Sorry.

Toch bedankt hoor Rini ..

Iemand Die ermee over weet ??

Ik hoop het wel…

Groeten JensB

wellicht dat je hier eens kunt kijken voor een instructie

airport express

Jah en eindelijk.. Het is gelukt !

Ik heb in mijn systeemvoorkeuren op DHCP gezet !

Dan in het Hulpprogramma van de Airport :

Internet ook gewoon Op DHCP
Netwerk hem zelf Ip’s laten uitdelen

En als ik dat laaste heb genomen Kan ik bij Muziek het vakje: Activeer Airtunes via Ethernet Poort afvinken…

Dan gewoon laten Bijwerken… En het lukte perfect !!

Bedankt Groeten Jens B

Goed nieuws! veel luister genot ;) zit er ook over te denken om zo'n ding aan te schaffen.. maar ben nog niet voldoende over de streep..

K' heb der nu ook de printer aangehangen, en zonder problemen..

Dus na enkele problemen… ben ik ernu wel zéér tevreden over !!

Groeten Jens