muziek naar mp3

hallo kan iemand mij uitleggen hoe je ongeveer 120 nummers op 1 cd kan branden.

ik heb in itunes een mapje met daarin 120 nummers nu wil ik die op 1 cd zetten maar weet niet wat te doen.
ik heb al geprobeerd alles te selecteren en dan converteren naar mp3, maar als ik dan die map wil branden geeft die aan dat het te groot is en er meerdere cd’s voor nodig zijn.

dus kan iemand mij helpen.

thanks

Bij vookeuren - branden - branden als mp3... ?

tja, als het niet past, past het niet

je kan het converteren naar een lager bitrate, maar dan gaat de kwaliteit wel fors achteruit

[quote:a4820980af="magic-with-mac"]tja, als het niet past, past het niet

je kan het converteren naar een lager bitrate, maar dan gaat de kwaliteit wel fors achteruit[/quote:a4820980af] Dat horen de meeste van ons toch niet.

zeker niet met 120 nr's :wink:

Bij een redelijke bitrate van 128 KBPS en een normale lengte van circa 3 á 4 minuten zouden 120 nrs wel op 1 cd moeten passen. Dus inderdaad in iTunes eerst even kijken naar je instellingen voor branden onder het geavanceerd menu. Deze dassn instellen op MP3 of gegevens CD.

En als je reeds geripte nrs nogmaals gaat converteren naar MP3 met een lagere bitrate gaat dat erg ten koste van de geluidskwaliteit. Je raakt dan meer kwijt dan in 1 keer rippen naar de lagere bitrate.
Ik heb het 1 keer gedaan, maar het was geen succes. Ik heb alles toen maar weer opnieuw geript.