Ik ben sinds een paar dagen (eindelijk) in het bezit van een Mac :) Echt een genot om mee te werken, echter....
ik download weleens wat muziek via demegamanisok, en met Windows gaat dat als volgt:
bestand downloaden en omzetten van .class naar .zip, dan uitpakken, kopieren plakken naar Mijn muziek en dan toevoegen in Itunes.
Met de Mac krijg ik het niet voor elkaar, kan iemand mij hiermee helpen? Ik kom niet verder dan het downloaden van het
bestand, en heb geen idee wat ik daarna moet doen...
Voor het hernoemen naar .zip moet je wel de optie in de voorkeuren van de Finder (CMD + ,) aanzetten om alle bestandsextensies te tonen.
[img]/uploads/community/4db9b95a41c303e32b0a8755b1985d43bbe9278a_0.png[/img]
Het zou juist wel even handig zijn als je de titel even aanpast naar ''Muziek naar iTunes'' o.i.d.
Dit doe je door linksboven, naast je naam op het knopje te drukken wat verschijnt als je boven het vierkante blokje komt met je muis. Kies dan ''Bewerk'', en verander de bovenste regel.
[quote=Sascha url=http://www.onemorething.nl/community/topic/vraagje-9#post-2210179 time=1304074557]Voor het hernoemen naar .zip moet je wel de optie in de voorkeuren van de Finder (CMD + ,) aanzetten om alle bestandsextensies te tonen.[/quote]Ik zou dit zelf nou net uitzetten, omdat je hierdoor inderdaad (bijna) alle extensies altijd gaat zien, en ik vind dat vaak een beetje storend. Als je dat ook vindt, kun je alsnog de extensie veranderen door op het bestand te klikken (één keer, niet dubbelklikken), dan ?i in te drukken en in het Infovenster dat opent, bij "Naam en extensie" aan te passen wat nodig is — daar staat namelijk altijd de volledige naam, ook als de extensie van het bestand verborgen is.