Muziek Programma

Weet iemand een programma waar ik muziek kan maken en dat niet Traktor, GarageBand en/of Reason heet?

Bvd Jim

Cubase

eh.. Logic

Bias Live soundtrack Audacity?

Nuendo? ProTools? Alletwee waanzinnig duur... Soundtrack dan maar?

maar waarom die vraag?

Misschien een ex Windows gebruiker die denkt dat er geen software voor de Mac is? :wink: :P Ik ben ook benieuwd.

Jim, geef even aan wat je wilt gaan doen; instumenten live spelen, wel of geen midi, samples etc... Dit maakt een advies over welk programma daarvoor geschikt is een stuk makkelijker.

Ik zou het liefst een programmaatje hebben waar je een hele band kunt hebben met gitaar enzo. Waar je dus zelf een leidje in elkaar kunt knutselen. Heeft iemand een idee? En een beetje makkelijk voor iemand die niet zo goed engels kan.

Bvd

P.s. ik ben geen oud-Windoos gebruiker… :stuck_out_tongue:

Wat is er mis met GarageBand? Lekker snel liedjes in elkaar flansen. Een hele batterij loops. Gitaarversterkers. En in het Nederlands.

GarageBand is heel goed maar ik wil wat nieuws proberen heb alle loops etc. van GaraeBand al gehad...

Jam Pack ook al?

Je zei geen Reason? Waarom niet dan? Is qua prijs kwaliteit verhouding heel goed naar mijn mening.

[quote:fff1f0a43b="iPod Jimmy"]GarageBand is heel goed maar ik wil wat nieuws proberen heb alle loops etc. van GarageBand al gehad...[/quote:fff1f0a43b] Dan ligt het volgens mij niet aan het programma, maar aan je eigen creativiteit. Ik maak me loops zelf. Dan kunnen ze ook niet opraken. Tip: struin het internet af naar nieuwe drumsamples, sample stukken van cd's of speel zelf alles in. Alles beter dan loops gebruiken die iedereen al gebruikt.

succes!
Martijn

[quote:f58538fd07="iPod Jimmy"]Ik zou het liefst een programmaatje hebben waar je een hele band kunt hebben met gitaar enzo. Waar je dus zelf een leidje in elkaar kunt knutselen. Heeft iemand een idee? En een beetje makkelijk voor iemand die niet zo goed engels kan.

Bvd

P.s. ik ben geen oud-Windoos gebruiker… :P[/quote:f58538fd07]

Garageband met alle uitbreidingen houdt je wel een jaar van de straat. Maar wat doe je er eigenlijk mee? Blader je wat door de loops heen en heb je het dan weer bekeken of probeer je ook echt iets te maken? :finderoud:

Digital Performer

ook een mooi pakket

ben je misschien op zoek naar iets als dit ?

nu osx native :slight_smile:

http://www.sonicstudio.com/