<p class="cite">yanmik op 20 maart 2018 om 18:11</p>
Niet echt grappig als je muziek aan het spelen is op een feestje voor 50 mensen en ineens stopt.
Had je de de drankrekening erop gewed en zit je nu aan de grond? D'r gebeuren wel ergere dingen, een glas aan scherven geeft meer consternatie en gedoe dan even de play-button opnieuw moeten aantippen.
(disclaimer: tenzij dat bureau drie dorpen verderop is en je met je zatte kop achter het stuur moet…)
Zit ook te denken aan een verbindings-glitch. Een andere mogelijkheid is dat er een MP3 tussenzit die wel compatible is met iTunes op de Mac, maar niet met de ATV. (dit zie je soms ook gebeuren op iPhones of iPods. Een aangezien de ATV nagenoeg hetzelfde OS draait als iOS zou dat nog een mogelijkheid zijn) Dit kun je makkelijk controleren door te kijken of steeds bij vóór hetzelfde nummer gestopt wordt met afspelen. Overigens wel weer lastig als je Shuffle aan hebt staan
<p class="cite">KarelWillem op 20 maart 2018 om 18:37</p>
Dat is wel een verdomd lang feestje, als dat 12 uur continue muziek nodig heeft.
Vergeten te vragen:
– Stream je via WiFi, of heb je een kabel tussen Mac en iMac?
Ik voorzie altijd meer muziek dan normaal nodig is. Maar als het dan toch vroeger stopt met afspelen dan is er een probleem.
Zowel iMac als AppleTV via ethernet kabel.
<p class="cite">Night op 20 maart 2018 om 19:13</p>
Zit ook te denken aan een verbindings-glitch. Een andere mogelijkheid is dat er een MP3 tussenzit die wel compatible is met iTunes op de Mac, maar niet met de ATV. (dit zie je soms ook gebeuren op iPhones of iPods. Een aangezien de ATV nagenoeg hetzelfde OS draait als iOS zou dat nog een mogelijkheid zijn) Dit kun je makkelijk controleren door te kijken of steeds bij vóór hetzelfde nummer gestopt wordt met afspelen. Overigens wel weer lastig als je Shuffle aan hebt staan
Denk eerder ook aan die 'slechte' MP3
Gebruik geen shuffle maar afspeellijsten die afspelen in volgorde zoals ik heb samengesteld.
<p class="cite">Night op 22 maart 2018 om 16:20</p>
Bijvoorbeeld. Maar wellicht weet je wel ongeveer waar je in de playlist zat toen het mis ging. Scheelt wat tijd
Ja, laatste nummer van de playlist heeft gespeeld.
Juf Ank heeft muziek, die op vijf apparaten mag worden afgespeeld. Anton koopt een nieuwe computer, maar vergeet aan Ank te vragen om de afspeelrechten naar zijn nieuwe computer over te zetten. Op het schoolfeest blijkt dat die DRM-liedjes het dus niet doen en dan mag Volkert dat weer fixen, door de rechten aan de oude computers in te trekken en aan de nieuwe toe te kennen.
Dus je moet even een conciërge regelen want al die tijd zit Anton naar Ank d’r kont te kijken.
Ergens in iTunes: Voorkeuren, thuisdeling of zo. Kan mogelijk ook een instelling per liedje zijn, dan ben je wat langer zoet. Ik heb dat gekut voor mij drie computers geleden al opgelost door de hele bieb DRM-vrij te maken en te houden.
't Is ook niet gezegd dat dat dé oorzaak van jouw afspeelprobleem is, maar een mogelijke.