Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Airport Express (AE). Nadat ik het aangesloten binnen mij bestaande draadloze netwerk, was ik zeer enthousiast, maar vandaag heb ik de hele dag muziek gedraaid en kom tot de ontdekking dat heel veel muziek “overslaat en hikt”. Dacht eerst dat het aan bepaalde mp3’s lag, maar ook nummers die ik zelf heb “geript” vertonen dit. Het kan natuurlijk aan mijn modem/router/acces-point (e-tech) liggen, maar het kan natuurlijk ook een bug zijn vd AE.
Ik gebruik de AE nu een paar weken in een bestaand netwerk (Airport Extreembasestation) en ben nog geen problemen tegengekomen :lol:
Alle nummers worden perfect weergegeven zonder onderbrekingen of kwaliteitsverlies.
ik heb nou ook van dit soort problemen gehad.... De AP- E heeft af en toe van die "pauzes" in de muziek wat erg irriterend werkt, en na een tijdje zelfs tot agressie werkt.
maar goed nu doet hij het opeens weer normaal… ik heb niks anders gedaan… maar goedmijn instellingen…:
ik heb hem op zendsterkte 2 en met soringsonderdrukking… en ik blijf er gewoon met mijn handjes vanaf, in de hoop dat ie het blijft doen!
[quote:ffffd678d5="johnny_cash"]ik heb hem op zendsterkte 2 en met soringsonderdrukking.. en ik blijf er gewoon met mijn handjes vanaf, in de hoop dat ie het blijft doen![/quote:ffffd678d5]
Uhhh, hoe voer ik dat in ? Kan het niet vinden in het hulpprog van AE.
[quote:76499a963d="ThomasL"]Had het ook maar het is plotseling weer o.k. Heel vreemd. [/quote:76499a963d]
Ben blij voor je, dat de AE het nu goed doet, maar als automatiseerder hou ik toch van bepaalde logica. Vindt het altijd vreemd, dat bepaalde “dingen” opeens goed werken ?!?!?!
[quote:0b3e6f5b8d="johnny_cash"]ok.. open airport hulpprogramma dan selecteer je de AP-e en druk je op configureer.
klik op de tab Airport en dan op het knopje “draadloze opties” en dan krijg je een uitklap menu.
in de menu staat multicast snelheid en activeer storingsonderdrukking en sterkte zender.
ik heb bij multicast snelheid 2 staan en activeer storingsonderdrukking aan en de sterkte zender = 100%
kom je er nog niet uit dan plaats ik wel screenshots…[/quote:0b3e6f5b8d]
Gevonden. Ze waren uitgezet, omdat ik mijn AE in een bestaand draadloos netwerk heb opgenomen. Deze opties kun je dan NIET wijzigen. Wat ik wel heb gedaan is de storingsonderdrukking aangezet en dat schijnt te werken… Nog maar even een dagje luisteren. Je hoort binnenkort wat het resultaat is. Bedankt zover !
ps Tussen mijn AE en router/modem staat een magnetron, dat wil ook nog weleens een storende factor zijn heb ik ergens gelezen.
[quote:108730daab="sannepanne"][quote:108730daab="ThomasL"]Had het ook maar het is plotseling weer o.k. Heel vreemd. [/quote:108730daab]
Ben blij voor je, dat de AE het nu goed doet, maar als automatiseerder hou ik toch van bepaalde logica. Vindt het altijd vreemd, dat bepaalde “dingen” opeens goed werken ?!?!?![/quote:108730daab]
Die drang heb ik niet echt. Het moet gewoon werken en zonder problem.
[quote:ce184a759b="ThomasL"][quote:ce184a759b="sannepanne"][quote:ce184a759b="ThomasL"]Had het ook maar het is plotseling weer o.k. Heel vreemd. [/quote:ce184a759b]
Ben blij voor je, dat de AE het nu goed doet, maar als automatiseerder hou ik toch van bepaalde logica. Vindt het altijd vreemd, dat bepaalde “dingen” opeens goed werken ?!?!?![/quote:ce184a759b]
Die drang heb ik niet echt. Het moet gewoon werken en zonder problem.[/quote:ce184a759b]
Ik ook, maar eerst doet tie het niet en nu wel !?!?!?!
[quote:7767a23d7e="sannepanne"] Ik ook, maar eerst doet tie het niet en nu wel !?!?!?![/quote:7767a23d7e]
En bij mij doet het nu weer niet. Word i.d.d. een beetje vervelend nu. Heb al mijn instellingen veranderd (zoals aangegeven) maar nogsteeds word de verbinding op verschillende momenten verbroken.
trek de stekker er anders eens uit.. deed ik ook toen ik het beu werd en toe wat instelingen lopen veranderen stekker euit trekken en toen deed ie het weer
Heb het weer een paar dagen aangehoord. Af en toe knalt het netwerk eruit. Misschien ligt dat aan mijn provider (zonnet adsl-family), maar dat waag ik te betwijfelen. Het hikken en overslaan gaat gewoon door.
Er is maar 1 conclusie, Airport Express : vlieg er snel overheen en drop het zo snel mogelijk. Wat een but-apparaat, ongelooflijk ! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Weliswaar een oud draadje, maar wil toch even zeggen dat het probleem is opgelost.
Ik heb een nieuw wifi-kaartje gekocht (sitecom 100+). Mijn oude was 11Mbps(e-tech). De nieuwe is 100 Mbps.
Sindsdien loopt het als een tierelier, uuuuurenlang muziek zonder hiks , zonder pauze, heerlijk.