Muziek updaten itunes zonder muziek in itunes

Hallo allemaal,

Het is misschien een wat vreemde vage titel maar ik weet anders niet hoe ik het moet verwoorden.
Wat ik wil weten is of ik via itunes nieuwe muziek op mijn iphone kan zetten zonder dat de huidige nummers die al op me iphone staan in itunes staan.
Nu is het zo dat ik zodra ik hem update hij alle bestaande muziek er af gooit en alles van itunes naar mijn iphone zet. Maar ik wil dus niet dat hij de bestaande er af haalt maar alleen de nieuwe aanvult.

Iemand een idee of dat kan??

Gr. Wouter

Je kunt op de overzicht-pagina van iTunes aangeven dat je wilt dat je voor je iPhone de muziek handmatig beheert. Hiermee kun je zelf bepalen wat er je iPhone op of af gaat en maakt het ook niet uit via welke bron de muziek naar je iPhone is gekomen. Zelf heb ik m'n iPhone al langere tijd zo ingesteld en dat gaat prima. Echter, ik weet niet wat er gaat gebeuren wanneer je een iPhone met muziek die instelling gaat geven. Er bestaat een kans dat iTunes dan je iPhone eerst "leegmaakt" (tenminste wat de muziek betreft), voordat je die instelling kunt toepassen.

Hij maakt hem eerst leeg (wat muziek betreft). Een oplossing zou zijn om met bijvoorbeeld iExplorer de muziek die er nu opstaat eraf te halen en en in iTunes op je Mac/pc te zetten, en dat dan weer op je iPhone te zetten als je de instelling hebt aangevinkt.

Werkt het menucommando "zet aankopen over" niet?

Nee dat kan niet. Tenminste niet met iTunes. Je koppelt de iPhone aan een muziekbibliotheek en vandaar uit kun je de muziek op het apparaat zetten. Dus met de eerste keer koppelen zal iTunes ook vragen om de iPhone te koppelen aan de muziekbibliotheek en daarmee de eventueel bestaande muziek van de iPhone te verwijderen. Met thirdparty software is het wel mogelijk.