Muziek uploaden zonder iTunes???

Hi there,

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat muziek op je iPod (mini, 4gig) te zetten zonder iTunes te gebruiken?

Ik heb een autoradio met usb aansluiting maar deze herkent mijn iPod niet vanwege het nare iTunes.
Nou hoorde ik een tijd geleden dat je wellicht ook via Windows Media kunt uploaden.

Iemand een idee?

Thanks!
Vinnie

Verdwaald?

Ja. Je kan [url=http://www.scifihifi.com/podworks/]PodWorks [/url]gebruiken, en je hebt ook nog [url=http://wbyoung.ambitiouslemon.com/senuti/]Senuti[/url]. En er zijn er vast nog veel meer.

Beide applicaties hebben trouwens ook als voordeel dat je ook weerr mp3’s van je iPod [b:aaba1635f2][i:aaba1635f2]af[/i:aaba1635f2][/b:aaba1635f2] kan halen. Iets wat met iTunes ook niet kan…

Allereerst welkom op dit forum,

Nu de vraag. Waarom geen iTunes? De applicatie is gebouwd voor iPod’s. Hij zal er perfect mee samen werken. iTunes is wat anders dan windows media player, maar leer het eerst is kennen en je zult zien dat het goed werkt.

Ik verwacht niet dat je hier antwoord krijgt op je vraag, maar iedereen je adviseert om iTunes toch te gebruiken, want we zijn bijna allemaal mac-gebruikers of willen het worden en zullen daarom en omdat iTunes zo goed is, iTunes aanprijzen.

Je probleem met je auto heeft volgens mij niks met iTunes te maken, maar met of hij een iPod ondersteunt.

Podworks is te gek. Ik gebruik het ook al tijden.

Thanks dudes,

Ik ben verder ook niet vies van iTunes, maar ik wil @#$@% die iPod in mn auto ipv 300 cd’s onder m’n stoel.

Laat even weten of het naar wens werkt? Je vraag roept bij mij ook weer vragen op en dan wil ik graag weten of dit de oplossing was :D

Ga ik doen, ik installeer het vanavond ff.

[quote:744f104536="Mac Daddy"] Nu de vraag. Waarom geen iTunes? De applicatie is gebouwd voor iPod's. Hij zal er perfect mee samen werken. iTunes is wat anders dan windows media player, maar leer het eerst is kennen en je zult zien dat het goed werkt.[/quote:744f104536]

Nou ja.
Omdat je met iTunes geen files van je iPod af kan halen.
Omdat iTunes je dwingt je iPod te wissen als je 'm op een andere computer wil gebruiken (met iTunes dan).
Om maar eens wat te noemen.
En natuurlijk omdat het altijd leuk is om alternatieven uit te proberen…

Maar goed.

[quote:744f104536=“Mac Daddy”]Je probleem met je auto heeft volgens mij niks met iTunes te maken, maar met of hij een iPod ondersteunt.[/quote:744f104536]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik snap eigenlijk nu ik het nog eens lees ook niet helemaal waarom je probleem aan iTunes zou liggen…?!?

[quote:714863653b="Mac Daddy"]Je probleem met je auto heeft volgens mij niks met iTunes te maken, maar met of hij een iPod ondersteunt. Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik snap eigenlijk nu ik het nog eens lees ook niet helemaal waarom je probleem aan iTunes zou liggen..?!?[/quote:714863653b]

Ik heb dit gelezen op een Duitse site, iemand die hetzelfde probleem had met dezelfde radio icm de iPod.

Als ik een andere mp3 speler inplug speelt ie alles zonder problemen af. Misschien geeft iTunes een bepaalde code mee die niet door alle media wordt ondersteund?

Het is 't proberen waard natuurlijk.

[quote:9fe14a3ca2="MacTommy"] Nou ja. Omdat je met iTunes geen files van je iPod af kan halen. Omdat iTunes je dwingt je iPod te wissen als je 'm op een andere computer wil gebruiken (met iTunes dan). Om maar eens wat te noemen. En natuurlijk omdat het altijd leuk is om alternatieven uit te proberen... [/quote:9fe14a3ca2]

Okee, het nadeel is dat je er met iTunes geen muziek af kan halen, maar dat wanneer je hem op een andere computer gebruikt en dan moet wissen is onzin.

En ja als het leuk vind om alternatieven te proberen houd ik je niet tegen.

[quote:60cf68b84a="VinnieBrasco"][quote:60cf68b84a="Mac Daddy"]Je probleem met je auto heeft volgens mij niks met iTunes te maken, maar met of hij een iPod ondersteunt. Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik snap eigenlijk nu ik het nog eens lees ook niet helemaal waarom je probleem aan iTunes zou liggen..?!?[/quote:60cf68b84a]

Ik heb dit gelezen op een Duitse site, iemand die hetzelfde probleem had met dezelfde radio icm de iPod.

Als ik een andere mp3 speler inplug speelt ie alles zonder problemen af. Misschien geeft iTunes een bepaalde code mee die niet door alle media wordt ondersteund?

Het is 't proberen waard natuurlijk.[/quote:60cf68b84a]

Natuurlijk, maar ik vind het weleen vreemd verhaal. Dat een programma op je computer voor die problemen zorgt. Ik zou eerder denken aan de combinatie van de iPod en de radio.
Maar goed als iTunes toch de boosdoener is, dan heb ik weer wat geleerd.

Ik denk dat dat komt omdat Ipod's een eigen bestandsindeling heeft. Misschien als je je Ipod als FAT formateert (dat kan op een pc) dat je autoradio de opslagruimte van de iPod kan lezen. Wellicht zal hij dan niet de muziekbestanden kunnen lezen van je Ipod. Maar je zou dan losse MP3 tjes naar de opslagruimte van je Ipod kunnen slepen, deze speelt de Ipod niet af, maar wellicht je autoradio wel.

Het brengt mij ook op een aanvullende vraag op dit topic:
Bestaat er een programma of hack voor iPod die ervoor zorgt dat je iPod (mini) gewoon een externe harddisk wordt geformateerd als FAT. Waarop je alle bestanden kunt slepen die je maar wil en wanneer het muziekbestanden zijn, de Ipod deze in de afspeellijst weergeef?

Oftewel, is er een mogelijkheid om een Ipod (mini) om te toveren tot een grote ‘USB memory stick’ die voor elke computer geschikt is en net als een stick gebruikt kan worden?
Als dat kan, dan zie ik de kans groot in dat jouw autoradio de iPod wel zou herkennen.

[quote:90f5e79d56="Mac Daddy"]maar dat wanneer je hem op een andere computer gebruikt en dan moet wissen is onzin. [/quote:90f5e79d56]

Hoezo?
Ik dacht dat als ik mijn iPod via iTunes gebruik op mijn Mac thuis, dat hij dan geformateerd zou worden als ik 'm met iTunes ga gebruiken op mijn pc op mijn werk…
Of is dat helemaal niet zo…?!?

Ja, van mac naar pc. Dat komt omdat de hd dan opnieuw geformateerd moet worden van hfs+ naar fat32. Als je hem fat 32 formateert, dan kun je hem op zowel mac als pc gebruiken. Mac kan namelijk zowel fat 32 als hfs+ lezen.

Zitten alleen wat nadelen aan. Je kan er niet grotere bestanden opzetten dan 4GB en je moet de iPod software updaten via pc.

Maar dit heeft allemaal niks met iTunes te maken, maar met het feit dat er een harde schijf inzit.

Ah zo. Maar tussen verschillende Macs (of verschillende pc's) kan dus wel.

Ik dacht namelijk dat het een soort flauwiteit was om uitwisselen van bestanden te voorkomen tussen iPod gebruikers.

In ieder geval, dan geldt dat dus ook voor die alternatieve programmaatjes (als die er al voor PC zijn).

Nee, stel dat je hem voor een mac gebruikt en je sluit hem op een andere mac aan. Vervolgens start hij of vanzelf iTunes op, of je doet het zelf.

En dan vraagt hij dit:

[quote:a7be13b142=“unSOUND”]je krijgt dan de vraag of de iPod moet worden gekoppeld aan de nieuwe iTunes bibliotheek.[/quote:a7be13b142]

Je kunt dan ja of nee kiezen.

ik zou de ipod ook eens fat formatteren. en waarom zou hij het niet doen via iTunes? dat is denk ik vrij simpel... iTunes zorgt voor ene eigen indeling van je muziek op je iPod en die is dus niet te zien als je hem als een harde schijf gebruikt, want het zit in verborgen mappen. Dat werkt heel anders in tegenstelling tot andere mp3spelertjes, daar drop je het bestandje gewoon op het spelertje en afspelen maar. daar heb je verder geen speellijst beheer.

maar wat nou als je de ipod fat32 formatteerd en daarna je mp3tjes als data erop gooit op de root (eerst eniveau; zoals je ook bij andere spelers doet) van je ipod? zou hij het dan wel doen? enige nadeel is dan wel dat je hem niet heel relaxed met itunes kan laten syncen. wellicht is dit een work-a-round. het is giswerk, maar wellicht een kansje waard.

Poeh....Fat formatteren....?

Mijn kennis stopt daar ongeveer ben ik bang.

Als ik het goed begrijp zal dat dus wel invloed hebben op het afspelen van muziek op de iPod zelf. Dat is ook niet de bedoeling, want ik zit ook nog weleens in een trein, bus of vliegtuig. In elk geval plaatsen zonder usb aansluiting…

Thanks for the tips though!

Huh? Ik snap ff niet wat je bedoelt. Waarom zou je onderweg een usb aansluiting in de buurt moeten hebben?