Muziekformaat ipod??

[i:1c0f63450e][color=darkred:1c0f63450e][/color:1c0f63450e]Vandaag mijn ipod ontvangen!! :lol: :lol: Nu is mijn vraag; in welk formaat rip ik het best m'n muziek, zodat ik er het meeste op kan zetten, dus dat de liedjes zo weinig mogelijk plaats innemen?[/i:1c0f63450e]

Ik heb m'n hele CD collectie (zie m'n homepage) omgezet in AAC 128. Op die manier kunnen er ruim 2600 nummers op mijn 10 Gb iPod.

geef es die url door van die site aub[b:03a285b93c] 8) [/b:03a285b93c]

[i:09b2a5b696] :roll: sorry, al gevonden!! :sealed: Hoe is de kwalieit van de muziek dan? hoorbaar verschil of niet?[/i:09b2a5b696]

Ik hoor geen verschil. Apple verkoopt via de iTunes Music Store haar muziek met dezelfde kwaliteit. Moet goed genoeg zijn.

sorry hoor, maar hoe begin ik daar juist aan? moet ik dan alles eerst wissen? :o

[b:d5efe51e17]Please geef me raad!! ben een echte nieuweling, maar wil m'n poddie vostouwen met deuntjes!! :P :P :wink: :D [/b:d5efe51e17]

Ik heb zelfs een AAC op 96 gemaakt en naast de originele CD track gezet...

Ik merkte met mijn Sennheiser koptelefoon geen verschil!!

pitoe, ik doe het regelmatig als volgt:

ga naar je iTunes voorkeuren
klik op importeren
wijzig “importeer met:” in AAC-codering
wijzig “Instelling:” in 128 kbps (volstaat prima, hoger kan ook maar dan worden de bestanden weer groter)
sluit voorkeuren

selecteer alle nummer in je bibliotheek die je wilt omzetten naar AAC
kies geavanceerd > converteer selectie naar AAC

iTunes gaat nu ratelen, maakt een mapje aan in de bron (converteer)
Zodra hij klaar is kun je de oude mp3 bestanden verwijderen.
Onderscheiden van mp3 en AAC bestanden door onder “weergaveopties” “type” aan te vinken.

je kunt nu weer synchroniseren met je iPod

succes!

Thanks for the advice, mates[i:c0f99bd43d] :D :D :D :D [/i:c0f99bd43d]

Kijk ook eens op :apple: [url]http://www.apple.com/mpeg4/aac/[/url]. Daar kun je nog eens lezen waarom AAC superieur is aan MP3. :D

Kijk ook nog fff bij deze draad: [url]http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6726&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=mp3[/url] MP3's kun je beter niet omzetten naar AAC. Da's nou jammer, vind ik. :cry: