Ik werk sinds twee weken met Final Cut Pro. En na jarenlange ellende met premiere op pc moet ik zeggen dat het een hele verbetering is. Maar ik stuitte op het volgende probleem:
Ik heb een deel gemonteerd en daar muziek onder gezet (in AIFF). Vandaag opende ik het project en Final Cut gaf aan dat de gebruikte muziek niet gevonden kan worden. Door het icoontje staan nu een rode strepen.
De nummers staan gewoon nog in iTunes, Final Cut kan ze niet meer vinden.
Als je het bestandje met het rodestreepje met ctrl of met je rechtermuisknop aan klikt kan je hem weer online maken. Moet je hem op naam of gewoon manueel opzoeken. Kan zijn dat itunes hem heeft verplaatst of dat je hij van naam is veranderd. Succes
Als je weet waar het muziekje staat, kan je via "Find media" het betreffende stuk weer linken.
Het kan overigens handiger zijn (als je ruimte genoeg hebt) om de muziek in een mapje bij het prioject te plaatsen.
Daarin kan dan ook de gesproken (voice-over-)teksten, geluiden enz. geplaatst worden.
Persoonlijk vind ik het makkelijker als alles bij elkaar staat.
Maar misschien heeft een ander een beter idee. :wink:
Ik vind dat Apple het eigenlijk beter in Final Cut zou integreren. Zodat files autom gekopieerd/gelink worden. Met natuurlijk de optie om dit uit te schakelen voor de pro gebruikers.