Mysql database instellingen

hallo,

Ik wil graag een locale webserver met php en Mysql laten draaien op mijn PB. Nu heb ik de php modlule gedownload en de volledige Mysql package.

Met de php module geen problemen. Het instaleren van Mysql verliep iets minder vlot. Ik heb de database hadnmatig aangezet na het instaleren en cocaomysql gedownload. de drivers geinstalleerd etc.

Het lukt me alleen niet om een db aan te maken en ik kan ook niet zo snel terugvinden waar de bestanden zijn geinstalleerd.

Kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt

Mac Man

Als je Cocoa MySQL opent en je logt in als 'root' op de localhost, dan kan je databases aanmaken.

Als ik Cocoa MySQL open komt er een dropdown menu waarin ik een aantal gegevens moet incullen.

weet alleen niet exact wat ik waar in moet vullen.

locatie vul ik nu in 127.0.0.1 (naar mijn weten local)

verder niks omdat ik nikst heb aangemaakt. Kan ik in dat dropdown menu dan ook mijn inlog invoeren zoals ik inlog op mijn PB?

Nee, je moet weten welk password je voor de root op MySQL hebt gezegd. Welk installatiepacjkage heb je gebruikt voor MySQL? Toevallig die van Server Logistics? http://www.serverlogistics.com/

Klopt helemaal! die heb ik inderdaad gebruitk....

Als je de server logistic versie hebt, dan zit daar ook een 'preference panel' bij die je in 'Bibliotheek > Prefpanes' (of 'Library > Prefpanes' voor de engelstalige versie) moet zetten. Die panel heet 'MySQL.prefPane' en zit bij de installatie disk image van Server Logistic

Als je naar ‘Systeemvoorkeuren’ gaat staat als het goed is onderaan een ‘MySQL’ voorkeuren paneel. Als je dat openklikt kan je daar ook een root password opgeven.

Met dat root password kan je inloggen op met behulp van Cocoa MySQL:

hostname : localhost
gebruiker : root
passwoord : het wachtwoord dat je ingegeven hebt op in je voorkeuren paneel.

dank je wel.

Ga het vanavond even proberen!

Top!!

Het is gelukt!!! :smiley:

Nog 1 vraag hoe en waar kan ik een andere user aanmaken?

Dat moet je doen door een 'custom query' te maken (maar wel als je al root bent ingelogd!): http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Adding_users.html

Ok dat moet wel gaan lukken denk ik! Ware het niet dat ik niet helemaal begrijp hoe ik cocoa moet gebruiken hierin... of anders via de shell (?) contact moet maken met sql.....

als je me hiermee nog kan helpen…? dat zou wel mooi zijn

Je moet het tabblad "custom Query" gebruiken. Daar schrijf je gewoon je query (zoiets als "select * from mytable") en drukt op 'run query', net zoals je in de terminal zou doen.

Top!

Het is gelukt!

Dank je wel voor je hulp!