MySQL database uploaden

Ik heb een database lokaal aangemaakt, en opgevuld met data. Hoe krijg ik deze nu geupped naar mijn webhost?

Ik weet niet wat je gebruikt, maar als je phpMyAdmin gebruikt kan je via het tabblad "Exporteer" een SQL-dump maken. Vergeet niet om 'drop table' en 'data' aan te vinken als je ook de inhoud van de database wilt overzetten.

In CocoaMySQL kan je exporteren door ‘File’ > ‘Export’ > ‘CocoaMySQL dump’ je database exporteren.

Bij je webhost kan je dan het gebruikte script ook weer via phpMyAdmin uploaden bij het tabblad “SQL” het ge-exporteerde script weer draaien en wordt de database (met inhoud) aangemaakt.

Als je op geregelde basis iets lokaal wilt plaatsen en vervolgens naar de ISP-database wilt laten overzetten (synchroniseren), kun je altijd nog een mooi Perl-scriptje maken dat dit slim voor je doet. Kan ook andersom trouwens, zodat je lokaal een backup hebt van de data van je ISP-database(s).

sql dump maken en die in de phpmyadmin van je isp pleuren. Als ze dit pakket niet hebben draaien, vraag of ze het willen doen.