MySQL editeren

Goeie middag allemaal,

Apache draait, php werkt … en nu komt het:
Als ik er al zou in slagen om MySQL te instaleren ( gisteren is dat jammerlijk mislukt-zie mijn vorige draad) moet je natuurlijk een database kunnen aanmaken met alles erop en eraan, data invoeren enz. enz.
Ik heb er niet het minste idee van hoe je zoiets doet en nog minder met wat ( Terminal ? Editor? )

Help me aub. de tijd begint te dringen voor mij

THX

nb. Ik ben helemaal een newbie in de Terminal!

phpMyAdmin is daar echt perfect voor. Downloaden, uitpakken, uploaden, even het INSTALL (geloof ik, kan ook CONFIG) bestand doorkijken en daarna het configuratie bestand aanpassen en je bent klaar. Je hebt dan een webinterface voor je database die erg makkelijk in gebruik is:

http://www.phpmyadmin.net/

Bedankt, maar ik ben even in verwarring:

Er staan twee versies

phpMyAdmin-2.5.3-php.zip
phpMyAdmin-2.5.3-php3.zip

Welke is volgens U de beste?

Ik vermoed ook dat dit geen package is, U vemeld uitpakken?

En, ik moet dan zowiezo Mysql geinstaleerd krijgen. Ben al op de site van Marc Liyanege geweest, maar dit verschilt zoveel met de richtlijnen hier: www.macromedia.com/devnet/mx/dreamweaver/articles/php_macintosh.html ! Heb alles mogen verwijderen!

Alle sugesties blijven meer dan welkom:-)

artwprjct, ik ben ook net begonnen het onbekende terrein van MySQL en PHP te verkennen. Ik heb de pakketten van Marc Liyanege gebruikt en volgens zijn uitleg geïnstalleerd, zonder noemenswaardige problemen. Ik dacht dat ik PHPMyadmin nodig zou hebben maar daarmee kreeg ik MySQL niet aan de praat, een database in MySQL evenmin. Maar wie schets mijn verbazing als blijkt dat ik alles kan beheren met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15800]Webmin[/url], een fantastische gratis (!) beheertool waarmee je naast MySQL ook Apache en je hele systeem mee kunt beheren.

phpMyAdmin-2.5.3-php3.zip is volgens mij een oudere versie van php die vanwege de compatibiliteit nog gebruikt wordt. Maar daar weten anderen vast meer over. nl2.php.net vind ik een goede plek om meer te weten te komen over php.

Bedankt HRH

Ga het meteen proberen ( webmin that is )

Laat iets weten

Morgen allemaal,

Ben er reeds terug…

Ik denk wel dat ik erin geslaagd ben om MySql te instaleren want:

[d51A492E2:/usr/local/mysql] johnywil% Starting mysqld daemon with databases from /usr/local/mysql/data

Tot zover en that’s it for me !?

Dus , heb ik dan Webmin gedownload en unpacked. Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een map webmin-1.110 met daarin een massa files waar Ik in ieder gevan geen blijf mee weet…

Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt :oops:

[quote:d3067f6977="artwprjct"]Dus , heb ik dan Webmin gedownload en unpacked. Ik ben nu de gelukkige eigenaar van een map webmin-1.110 met daarin een massa files waar Ik in ieder gevan geen blijf mee weet...

Wat moet ik nu doen?[/quote:d3067f6977]

Ben je al op de website van Webmin geweest, daar zal toch ook wel e.e.a. gedocumenteerd staan. Daarnaast heb ik a.h.v. MacFan nr. 41 (juli/aug 2002) ooit op dit forum een topic gestart omtrent Webmin. In die Macfan staan in eenvoudig Nederlands hoe e.e.e. geinstalleerd moet worden en wat zoal mogelijk is met Webmin.
Even vragen bij macfan.nl of je deze nog kunt krijgen… :wink:

Succes…