mysql elders

$sql = mysql_connect('host', 'login', 'pass'); mysql_select_db ("database"); $result = mysql_query("SELECT * FROM tabel") or die("Ongeldige query: " . mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($result); echo $row["naam"]; mysql_close;

We hebben de hosting van een drukbezochte website verplaatst naar een amerikaanse host, omdat die veel meer bandbreedte levert en veel goedkoper is. Deze host geeft echt geen mySQL databases.
Bij mysql_connect kun je ook een externe host opgeven staat op de php handleiding, maar ik heb geen idee wat daar in te voegen. Ik heb al het domeinnaam van de host geprobeerd en het ip. + www + http:// zonder www en zonder http:// ervoor, maar niks schijnt te werken.

Weet iemand wat ik hier wel moet invullen?

Laat je hosting wel externe connecties toe? De meeste mysql db's zijn afgescherm zodat enkel websites op die machine met localhost de db kunnen aanspreken.

Zo is het ook niet altijd mogelijk om met een mysql-programma te connecteren op je mysqldb.

Even contact opnemen met je db-host?

ik heb het ip van de server in amerika toestemming gegeven tot de db via directadmin controlepaneel, dus dat zou wel goed moeten zitten.. maar als ik het script uit de 1ste post uitvoer krijg ik als error: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061).

on localhost? Dat klopt niet volgens mij.

Toon eens je connectie in php.

eeh. sorry, wat moet ik laten zien? hoe vind ik dat?

Je connectiescript met ipadres, je login en paswoord mag je blank laten hoor.

Ik vermoed dat het iets moet zijn in die richting, anders zou je script niet zeggen, can’t connect to mysql (localhost), want de mysql draait op een andere server, en niet op de server waar ook de files op staan.

oke

[code:1:c2c51695ff]$sql = mysql_connect(‘uhosting.nl’, ‘user’, ‘pass’); mysql_select_db (“dirksierd_twee”);
$result = mysql_query(“SELECT * FROM lm_modellen”) or die("Ongeldige query: " . mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
echo $row[“naam”];
mysql_close;[/code:1:c2c51695ff]

die uhosting.nl zal niet correct zijn denk ik. Vraag eens aan je db provider wat er moet staan?, heb je het ip al geprobeerd.

Ik gebruik nu even de uitlegphpcode van www.php.net voor mysql_connect.

[code:1:872f294fd9]$sql = mysql_connect("dirksierd.nl", "user", "pass") or die("Kan niet verbinden: " . mysql_error());
print ("Verbinding tot stand gebracht");
mysql_close($sql);[/code:1:872f294fd9]

Dit krijg ik nu als output:
Kan niet verbinden: Access denied for user ‘dirksierd’@‘ip38-113-20-50.yourhostingaccount.com’ (using password: YES)

gefixed. dat ip uit de foutmelding even toegevoegd bij toegestane hosts en het werkt.