mysql start niet meer op :(

Hoi,

Heel merkwaardig, Sinds vandaag start mysql niet meer automatisch op bij het opstarten van mijn Mac. Ik kan zo 1 2 3 niet vinden hoe ik dit fix zonder iets anders te mollen, en helemaal niet hoe dit kan gebeuren zonder een update te hebben geinstalleerd…

Iemand een tip?

Thanks,
Stijn

Kan handmatig starten nog wel? Welke installatie gebruik je? Bij de ServerLogistics installatie zit een preference panel in je systeemvoorkeuren voor het automatissch laten starten; als je die gebruikt kan je zien of het nog aangevinkt staat.

ik zou je mysql en system log (/var/log/) checken waarom mysql niet opstart en een config test doen in de terminal bv: sudo apachectl configtes

In de System log staat dattie gewoon start, en een mysql log kan ik nergens vinden..

Als ik mysql handmatig start krijg ik het volgende te zien:

[code:1:5968883e66]robobok:/usr/local/mysql/bin root# ./safe_mysqld
Starting mysqld daemon with databases from /usr/local/mysql/data
040724 00:20:11 mysqld ended[/code:1:5968883e66]

:roll:

Sorry, Ik ben zo'n domme Mac gebruiker die alleen iets aan en uit kan vinken in een preference pane :-)

Heb je groups.google.com als geprobeerd? Er wordt enorm veel over MySQL gepost en wellicht vind je een paar aanwijzingen in welke bestanden je moet zoeken.

Mijn logische redenering zou zijn dat wanneer de deamon wel opstart, maar gelijk weer afsluit er ergens bestanden beschadigt zijn.

idd, check ff de nieuwsgroepjes of op de forum van www.macosxhints.com. En de mysql lo kan je vinden in /usr/local/mysql/data/ als naamdb.local.err

succ6