Myst IV Revelation. Hybride DVD Rom.

Net bij de mediamarkt r'dam voor 39,99 gekocht. PC-MAC Moet hem helaas nog dicht laten tot mijn verjaardag over een 1 1/2 week. Torture. :x

Op het barcode etiket staat Myst IV Revelation NL.
is dit slecht nieuws en zullen de karakters nu nederlands spreken of is dat in te stellen.
Can’t wait. :stuck_out_tongue:

Vind het niet duur. De eerdere versies kostten rond de 100 gulden :D

Maak je geen zorgen de audio is gewoon engels. Het nederlandse zit hem in de ondertitels. En die kun je uitschakelen heb ik me laten vertellen...

Vanmiddag bij Donner Myst IV voor iets meer dan € 44,- gekocht ... toch zo'n € 5,- verschil ... en met Mediamarkt aan de overkant ... @$#%!

De hele middag trouwens gespeeld … inderdaad, NL ondertitels en zo hier en daar in het spel briefjes met Nederlandse tekst … echt waar! Ik heb al weer voor een paar uur dikke lol gehad … het loopt allemaal redelijk soepel … alhoewel je toch steeds effe moet wachten tot de volgende sequence is geladen … en da’s eigenlijk maar goed ook, want dat tempert m’n kokende ongeduld om snel verder te gaan!

Ook in deze aflevering geweldige scenes … met een hoofdrol voor de dochter de huizes … weer geweldige landschappen, krakende en zelfs instortende loopbruggen, prachtige lichteffecten en natuurlijk makkelijke en moeilijke puzzels! Laat de donkere winteravonden maar komen!

Bij mij ligt ie op de Kast te branden. Ik kan 'm nog niet spelen omdat ie niet werkt op mijn 400Mhz G4. iMac is onderweg. Dit keer zonder cheaten proberen...

Waarom worden die spellen eigenlijk zo zwaar. Die filmpjes zijn toch niet zwaarder dan 4 jaar geleden… muziek is muziek, ik snap dat nooit… iemand?

Betaal liever meer dan dat ik hem bij de mediamarkt zou kopen............, door dit soort zaken gaan de kleinere zaken naar de kl*&!ten

:evil:

[quote:020dcf7f72="RedFox"]alhoewel je toch steeds effe moet wachten tot de volgende sequence is geladen ...[/quote:020dcf7f72] Wat zijn de specificaties van je computer als ik vragen mag?

@WebJ iBookG4/933mhz/HD60gb/VRAM32mb

[quote:cbdc0c14a3="marz"]Maak je geen zorgen de audio is gewoon engels. Het nederlandse zit hem in de ondertitels. En die kun je uitschakelen heb ik me laten vertellen...[/quote:cbdc0c14a3]

Ik heb het spel gewoon in Engels geinstalleerd, ik heb een hekel aan Nederlands vertaalde spellen.
En ja, ondertitels zijn mogelijk (gelukkig meteen uit gezet :slight_smile: )

Ik heb een imac G4 combo 700 Mhz,40 gig,256 en ondervond geen enkel probleem met demo van MYST IV, dus ik dacht dat de rest ook geen probleem zal zijn...maar niets hoor. imac vind soms de CD (DVD) niet van de install disk. Na wat geprobeer en herstarten e.d. lukt dit soms wel. (duurt wel enorm lang om dan het venster te openen e.d.) Ik copieër het nodige naar HD, bij dubbelklikken op install icoon, start wel de installer, maar verder gebeurt er niets. heeft iemand soortgelijk probleem? kan het zijn omdat ik slechts 10 gig vrij heb???disk twee ziet mac meteen.

Slechts 10 gig. Ik denk dat dat meer dan genoeg moet zijn.

Op mijn computer start de demo niet eens dus dat zegt genoeg denk ik.

Ruimte genoeg op de harde schijf zal ik zeggen. Al is tegenwoordig 256 Mb geheugen vaak wel aan de krappe kant. De OSX 10.3 moet ook in het geheugen geladen worden, desktop plaatjes erin, screensavers erin, virus scanner, desnoods andere dingen die nog erin geladen worden...

Een tip kan ik je nog wel geven: probeer het eens je systeem op te starten zonder al die extra’s, misschien dat dat helpt. Ook disk permissions repareren met schijfhulpprogramma wil wel eens problemen oplossen.

Succes, en laat van je hoeren of het al gelukt is of niet.

[quote:0da5667b3e="eetje"]Ik heb een imac G4 combo 700 Mhz,40 gig,256 en ondervond geen enkel probleem met demo van MYST IV, dus ik dacht dat de rest ook geen probleem zal zijn...maar niets hoor. imac vind soms de CD (DVD) niet van de install disk. Na wat geprobeer en herstarten e.d. lukt dit soms wel. (duurt wel enorm lang om dan het venster te openen e.d.) Ik copieër het nodige naar HD, bij dubbelklikken op install icoon, start wel de installer, maar verder gebeurt er niets. heeft iemand soortgelijk probleem? kan het zijn omdat ik slechts 10 gig vrij heb???disk twee ziet mac meteen.[/quote:0da5667b3e]

Is het niet zo dat de min. spec een 933 Mhz moet zijn? Dan heb ik wel nog geen uitleg waarom hij de CD niet aanneemt. Heb je een externe combo drive om mee te proberen?

Systeemeisen volgens revelation:OSX 10.2.-10.3 G4 of G5 700mhz geheugen 128MB Quicktime 5 vrije ruimte 3 Gig. Wat ik heb is OSX10.3.6 G4 700 mhz 256 MB QuickTime 6.5.2 en zoals gezegt 10Gig over. Demo deed het uitstekend, Maar Disk 1 van MYST IV... Soms wordt disk niet ingelezen, na herstart met disk erin wel (na langdurige strandbal) De eerste keer dat het lukte om venster van DVD/Cd te openen zag ik icoon zoals applescript. Na upgrade OSX10.3.6 en draaien van volumebevoegdheden; na enkele probeersels het mooie MYST IV icoon. Na dubbelklikken vanop CD of HD noppes, start wel het install progr. en daar blijft het bij. Is zelfs al eens" vastgelopen", en bij forceQuit melding dat prog:Mirror Agent nog aan 't werk was? dit prog voor mij onbekend dus via zoek op alle lokaties: niets tevinden van prog met die naam???Enige wat ik kan bedenken is: is DVD lezer snel genoeg (waar kan ik dit opzoeken) 10 gig toch wat weinig??,: Hoe start ik op zonder "onnodige" zaken mee te starten?, 256MB lijkt mij voor dit (128 MB nodig) toch voldoende. en wat ik ook nog vreemd vind is volgende zie : http://www.mystrevelation.com/us/index.html ;laat een andere "doos" zien dan die ik heb Bestaan er twee soorten??

Oja af een toe verschijnt ook de melding dat ik een schijf geplaatst heb die niet door OSx kan worden gelezen. Het betreft hier de CD of DVD van Myst IV en er komt geen icoon van de schijf op bureaublad. herstart met schijf erin lukt mac dan weer wel (na lange tijd strandbal te hebben gezien)

Ik zou dan bijna zeggen dat de eerste DVD niet goed is. Oh ja, het spel staan namelijk op 2 DVD's (geen CD's).

Misschien maar even ruilen, of als je iemand anders kent met een Mac, daar even proberen…

Heb gisterenavond bij vriend Myst geprobeert, daar lukte het. Hij heeft wel een 800 mhz met dvdbrander. Maar ik heb nu het vermoeden dat ik het java of Jar programma niet (meer) heb. (wat blijkbaar nodig is om te kunnen te installeren)Heb dit op de ubisoftsite gevonden en gedownload en hoop het dan aan de praat te krijgen, zoniet ben ik van plan HD eens te wissen en alles opnieuw te installeren. Voorheen had ik al de DVD's omgeruild in de winkel omdat ik dacht dat het aan de dvd lag.Toch blijf ik het raar vinden dat m'n macje soms de schijf niet ziet. Er is zelf al eens een boodschap gekomen dat de gegevens op de dvd niet door OSX kunnen worden gelezen. En soms lukt het weer wel, maar het duurt altijd wel heel lang.DVD lezer van mij misschien toch te traag?kan ik ergens zien hoe snel deze is? Voor Myst IV zou een 4x het minimum moeten zijn.