Myst IV Revelation websites?

Kennen jullie Myst IV Revelation websites? En andere Myst-sites?

Myst IV:

http://www.mystrevelation.com/teaser/uk/

http://www.ubi.com/US/Default.htm
(ook voor Myst 3)

Groeten
:smiley:

Cyan en UbiSoft willen (voorlopig) niets kwijt over de nieuwe release, dit waarschijnlijk op de spanning om het spel te verhogen en daarmee de verkoop te gaan stimuleren. Vandaar ook dat er nog geen/weinig communitie of fansites van zijn.

Dit doen ze ook waarschijnlijk omdat de verkoop van Myst III:Exile en Uru:Ages beyond Myst tegenvielen. Ik vind het niet gek, want laten we wel zeggen dat de gameplay (lees moeilijkheid puzzles) in Myst III tegenviel en Uru een stap terug moest doen in grafisch detail. Hopelijk maken ze het goed met deze release. Ze beloven in ieder geval wel weer oogstrelende graphics… :smiley:

Maar ja, dit houdt natuurlijk niet de die-hard Myst-speler tegen, die moet elke deel hebben! :slight_smile:

Myst IV is toch die van Uru??? Die gaan ze gelukkig wel naar de Mac porten...

is dit uru? nee toch ? dacht het niet...hoe zit het met uru dan ?

[quote:9a43425ac5="hutkoffer"]is dit uru? nee toch ? dacht het niet...hoe zit het met uru dan ?[/quote:9a43425ac5] De telling van de Myst serie is inderdaad wat verwarrend, maar Myst, Riven, Uru en Revelation zijn van Cyan, Myst III:Exile van UbiSoft. Daarom wordt Myst III niet echt als de derde in de serie gezien en Uru wel, er zijn dus twee derde delen. Myst IV: Revelations is dus het vierde en een nieuw nog uit te brengen deel.

en die revelations is van ubisoft??

Ik dacht dat URU niet meetelde (omdat dat ook degene is die nog niet voor de Mac beschikbaar is)... moeilijk allemaal.

[quote:9a91eb0fd4="Jan-Willem"]en die revelations is van ubisoft??[/quote:9a91eb0fd4] Ubisoft is wel degene die het uitbrengt, maar het niet zelf maakt. Cyan is de producent van het spel, degen die dus met het origineel zijn gekomen. Myst III:Exile is de enige in de serie die is gemaakt en uitgebracht door UbiSoft.

Duidelijk te merken ook, want de puzzles waren niet van hetzelfde niveau.
Voorbeeld: Myst duurde bij mij een jaar (niet onafgebroken gespeeld), Riven deed ik drie maanden over en Myst III (op de PS2, mijn oude mac was niet snel genoeg) deed ik in 3 weken.

Tjonge, en ik vond het al goed van mezelf dat ik Exile zo snel uitspeelde... toch heb ik heel veel zin in Revelation! Kom maar op!

[quote:c0b986892d="Sybke"][quote:c0b986892d="Jan-Willem"]en die revelations is van ubisoft??[/quote:c0b986892d] Duidelijk te merken ook, want de puzzles waren niet van hetzelfde niveau. Voorbeeld: Myst duurde bij mij een jaar (niet onafgebroken gespeeld), Riven deed ik drie maanden over en Myst III (op de PS2, mijn oude mac was niet snel genoeg) deed ik in 3 weken.[/quote:c0b986892d] Idd. Tering wat was Myst III simpel. Maar zou dat niet met je Myst 1 en 2 ervaring te maken hebben?? Dat je gelijk weet hoe het werkt. Die "puzzel" met spiegels met die kleurtjes bv. Binnen een uur had ik door dat je ze naar die duur moest kaatsen. Maar m'n intuitie vertelde me meteen hoe je die duur dan open kreeg (de kleurvolgorde van de spiegels wat het antwoord...)

[quote:187c811e88="Jan-Willem"]Maar m'n intuitie vertelde me meteen hoe je die duur dan open kreeg (de kleurvolgorde van de spiegels wat het antwoord...)[/quote:187c811e88] Maar vergelijk dat eens met die puzzel in Riven, waar je een 5-tal bolletjes op de juiste plek in een matrix moest leggen (van wat was het, 64 bij 64?). Maar we dwalen af van het onderwerp... :wink: Iemand toch nog interessante links gevonden over Revelations?

[quote:3467e037d1="Sybke"][quote:3467e037d1="Jan-Willem"]Maar m'n intuitie vertelde me meteen hoe je die duur dan open kreeg (de kleurvolgorde van de spiegels wat het antwoord...)[/quote:3467e037d1] Maar vergelijk dat eens met die puzzel in Riven, waar je een 5-tal bolletjes op de juiste plek in een matrix moest leggen (van wat was het, 64 bij 64?). [/quote:3467e037d1]

die was niet te doen!!!

HA! Die balletjes! Op een gegeven moment had ik wel het idee hoe het moest en na een aantal uren kl**ien heb ik het antwoord maar opgezocht. Eigenlijk was dat niet zo'n leuke puzzel. Als je weet hoe een puzzel opgelost moet worden moet je niet nog uren werk hebben om um te maken...

Nog links?