Mysterie na branden in Toast Titanium...

Raar maar waar:

Wanneer ik een aantal datafiles ‘als sessie’ brand op halfvolle cd (waar reeds files op gebrand waren), zijn al mijn oude files niet meer te zien in Finder na afloop van het brandproces. De nieuwe data staat na afloop wel keurig als volume op het bureaublad.

Vraag: waarom kan ik mijn oude Volumes/Files op de cd niet meer terugvinden. Dit ging voorheen wel. Toast kan toch niet stiekem files ‘wissen’?

Dit probleem heb ik ook gehad met Toast 6, ben dus ook gegevens kwijtgeraakt. Waar het waarschijnlijk mee te maken heeft is met het "sluiten" of "open" houden van de CD. Kan momenteel niets uitproberen (zit achter een windhoosdoos) maar probeer zelf die optie eens te vinden. Voor een Multi-Sessie moet de CD dus "open" blijven.

Ik kan bij voorkeuren niets anders instellen dan de Disk- en RAM Cache en Disc-at-Once aan/uit. Ik kan niets vinden in Toast over 'open houden' bij multisessie cd...

Heb je nog een ander idee?

Welke versie van Toast heb je ? Kan vanavond pas verder kijken !

Bij TOAST 6: Klik op de record button en dan heb je een brandmenu. Onder Advanced kan je " CLOSE DISC" aan of uitvinken.

uh... versie 5.2

alvast bedankt voor het meedenken.

Bij versie 5 dien je voor het branden te kiezen voor " write session" ipv " "write disk".

bij Versie 5.2 kan ik na het drukken op de RECORD-toets, alleen kiezen voor SESSIE-cd of COMPLETE DISC. Ik heb altijd Sessie gekozen (dat ging tot voor kort ook goed). Verder kan je kiezen voor een buffer-underrun beveiliging. (Staat aan). Zou het kunnen liggen aan de 'soort' cd die ik nu brand? Aangezien ik meestal .tif of .jpg-files brand, kies ik voor MAC OS Extended and PC (Hybrid) CD. Lijkt me toch ook niet het probleem?

Heb vanmiddag van een collega zijn Toast 6 Titanium even geïnstalleerd op mijn G4 en wat blijkt: het probleem blijft.

Ik doe ik mijn idee toch niets anders dan anders om een multisessie-cd te branden. Nu staat er close disc UIT en toch ‘verwijderd’ Toast al mijn eerdere gebrande data van de cd.

Kan het niet met het OS te maken hebben?