na bootcamp start niks meer

na installatie van bootcamp, heb ik netjes windows xp geinstalleerd, op een gegeven moment vraag ie om de computer opnieuw op te starten ook gedaan en dan komt ie op no bootable device

en als ik alt inhou om terug te gaan naar osx, zie ik geen schijf, ik zie mijn muis alleen en verder is alles grijs,

weet iemand wat hier aan de hand is, is windows over mijn osx systeem gegaan (wat mij sterk lijkt sinds hfs bestandsysteem niet echt kenbaar is in de setup van windows, maar alleen de bestemde lege partitie
)

HELP HELP HELP MICROSOFT HEEFT MIJN IMAC NAAR DE >>>>>> GEHOLPEN

ik wou alleen maar, een game spellen op xp

het ultieme bewijs, Windows is gewoon een "pain in the ass" op wat voor computer je het ook installeerd.

de originele tiger cd van apple wordt ook niet meer gepakt, ik ben hopeloos

No bootable device – insert boot disk and press any key

staat er in het zwart steeds, en dit allemaal nadat ik windows heb geinstalleerd met bootcamp en opnieuw moest opstarten van de setup

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Dat klinkt als een Windows melding. Heb je al eens geprobeerd om op dat moment de Windows XP CD in je Mac te stoppen, zodat de installatie van Windows kan beginnen/verder gaan?

klinkt inderdaad bekend. Als ik niet beter wist zou ik gelijk zeggen: fdisk /mbr

[quote:3deac7998d="macpro"]Dat klinkt als een Windows melding. Heb je al eens geprobeerd om op dat moment de Windows XP CD in je Mac te stoppen, zodat de installatie van Windows kan beginnen/verder gaan?[/quote:3deac7998d] Inderdaad, Windows is zo'n ding dat zoch altijd in 2 helfen moet instaleren.

En ookal heeft ‘hij’ dit al gedaan… He kan altijd helpen.

TIP:
Doe je mac aan, trtek je niks van de meldingen aan. Druk de WinXP CD er in druk op die toets waardoor je normaal gesproken windows opstarten, en afwachten…

Gewoon opstarten met X ingedrukt houden......

[quote:2c56a0af7b="bdox"](...) HELP HELP HELP MICROSOFT HEEFT MIJN IMAC NAAR DE >>>>>> GEHOLPEN[/quote:2c56a0af7b] Da's de vraag of Windows je iMac verkeerd geholpen heeft. Weet je zeker dat je bij het formatteren in Windows optie C, zoals beschreven in de handleiding van Bootcamp, hebt gekozen? Deze optie zorgt ervoor dat alleen de partitie die Bootcamp voor Windows heeft aangemaakt geformatteerd wordt. Als je even snel op enter hebt gedrukt bij de keuze tussen A, B of V, wordt optie A uitgevoerd en wordt je OSX partitie geformatteerd met alle onprettige gevolgen van dien. Ik zelf inmiddels al een paar keer met Bootcamp de partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar zonder problemen.

[quote:1e0cfe4e77="van-helden"]het ultieme bewijs, Windows is gewoon een "pain in the ass" op wat voor computer je het ook installeerd.[/quote:1e0cfe4e77]

Als je niet weet waarover je kletst hou je dan liever op de achtergrond, als meer dan 1 miljard het wel lukt :?

tip is er niet een manual bij ? ja toch ? lezen dat votje !!! :finderoud:

Het lijkt erop dat je Mac partitie verdwenen is. Maar als je ook niet meer kan booten van je Mac OSX installatie DVD is het helemaal f*cked up :? Dus je OSX DVD erin en tijdens het opstarten op alt drukken. Wat zie je dan?

Zie je niks, dan dump je alles in je auto en rij je naar een Apple center. Zie je de DVD, dan boot je van DVD en probeer je Mac OSX te herstellen of opnieuw te installeren.

lol,

heb gisteravond hetzelfde meegemaakt. Gewoon je mac opstarten met de muisknop ingedrukt, dan gooit 'ie de WIndows installatieschijf eruit. Dan opstarten met de originele OSX installatieschijf. Dan kun je met schijfhulpprogramma je harddisk wissen en daarna weer gewoon OSX installeren.

Succes, het is mij net ook gelukt…

[quote:f00536501c="japser909"][quote:f00536501c="van-helden"]het ultieme bewijs, Windows is gewoon een "pain in the ass" op wat voor computer je het ook installeerd.[/quote:f00536501c]

Als je niet weet waarover je kletst hou je dan liever op de achtergrond, als meer dan 1 miljard het wel lukt :?

tip is er niet een manual bij ? ja toch ? lezen dat votje !!! :finderoud:[/quote:f00536501c]

hahaha

Mis. Die 1 miljard lukt het ook niet maar heeft een 1/2 miljard systeembeheerders en kornuiten nodig.

[quote:0d868f6dfb]het ultieme bewijs, Windows is gewoon een "pain in the ass" op wat voor computer je het ook installeerd.[/quote:0d868f6dfb] Nee, het is het ultieme bewijs van iets wat iedereen hoort te weten: Boot Camp is nog steeds "beta" software waar geen garanties op worden gegeven...

Enne, Japser? Ik denk dat “één miljard” toch wel wat overdreven is. Zoveel Mac gebruikers zijn er volgens mij niet eens :smiley:

het is einde verhaal van mijn 2weken oude imac core duo, volgens de apple store mogen ze niks doen aan bootcamp gebruikers, dus mijn computer is als ware afgesheven, en is niet meer aan de praat te krijgen

iemand een imac core duo kopen, 500eur mag je hem hebben, enigste wat erop draaie is windows setup, verder niks

Ik wil wel een iMac voor 500 Euro. Maar ik zou niet zo overdreven doen. Die iMac van jou komt echt wel weer aan de praat. Heb je de tips die in dit draadje gegeven zijn al opgevolgd? En wat was daarvan het resultaat? Heb je de [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238]PRAM reset[/url] al geprobeerd (Cmd-Option-P-R ingedrukt houden bij het opstarten)?

Verkeerd gebruik van Boot Camp valt natuurlijk niet onder garantie. Maar dat betekent niet dat hij niet te herstellen is. Als het je zelf niet lukt (met de tips uit dit draadje en elders op Internet) is er zeker wel een Apple technische dienst te vinden die hem weer voor je in orde krijgt. Je krijgt dan waarschijnlijk wel een rekening.

Het is wel erg slecht dat ze je bij de Apple Store gewoon wegsturen, en je niet eens alternatieven aanbieden.

Inderdaad, wat een bullshit is dat. Wat ik al zei, met de muisknop ingedrukt de iMac aanzetten, dan spuugt 'ie de Windows XP dvd/cd eruit.

Vervolgens MAC OSX installatieschijf erin, iMac uitzetten. Dan weer aanzetten met de ALT toets ingedrukt. Dan kun je gewoon vanaf de installatie cd opstarten.

Vervolgens krijg je dan het OSX installatiescherm, maar je kan nog niet installeren omdat je schijf NTFS geformatteerd is. Dus ff naar het bovenste menu gaan, schijfhulp opstarten en je HD vervolgens wissen (HFS+ formaat).

Dan kun je gewoon OSX weer installeren!

Als het echt niet lukt zou je ook nog een externe harde schijf eraan kunnen hangen en daar osx opgooien, dan kun je daarna je interne hd wissen en daar weer osx opzetten.

ik heb verschillende opties geprobeerd, de cd eruit halen is geen probleem dat lukt nog gewoon via de toetsenbord, maar tiger start gewoon niet meer op (de installatie dvd) en ik heb ook geprobeerd om via mijn powerbook op te starten (door de powerbook als een hardeschijf te laten herkennen en via firewire ) maar die optie is ook zinloos, de beeld blijft gewoon grijs (die zelfde grijs die je krijgt als je opstart normaal gesproken hoort er een apple logo te zijn en zo'n draaiende icoon) verder kom ik niet

ik heb de apple winkel gebeld waar ik hem heb gehaald, hun willen mij niet helpen, omdat het beta is en eigen risico is, en mijn garantie (imac is 2weken oud) is dan niet meer geldig
de enige optie is water over mijn imac gooien en hopen dat ik het vergoed krijgt van mijn verzekering,

mocht ik ooit weer een imac core duo hebben, dan gaat bootcamp er zeker niet meer op
wat een klote programma

Zoek eens op het support forum van apple [url]http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1165[/url]

Hier komt dit probleem volgens mij wel een paar keer voor.