Na capture in FCE synct het geluid niet met het beeld!

Ik probeer al een tijd om mijn video's niet via iMovie (waarbij het wel goed gaat) maar in FCE te capturen. Het probleem is dat dan het geluid te laat begint. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee? Ik word zo gedwongen om iMovies te gebruiken om te capturen maar dan moet ik elk beeldje eerst renderen in FCE en het is toch te bedoeling om realtime te werken?

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

je captured vanuit een dv cameratje via firewire?

Wat capture je? En met welke settings? En wat voor media is het? DV Digital 8?

mogelijk een rare capture setting met geluid inderdaad. Hij moet op dv 48 khz staan. (als je vanuit een dv camera captured natuurlijk)

[quote:bc273fe3d3="postman"]mogelijk een rare capture setting met geluid inderdaad. Hij moet op dv 48 khz staan. (als je vanuit een dv camera captured natuurlijk)[/quote:bc273fe3d3]

Hoogst waarschijnlijk is het de audio setting. Check even de camera manual voor welk audio rate hij opneemt 32 44.1 of 48Khz

Bedankt voor jullie reacties! Ik capture inderdaad met firewire vanuit een DV-camera. Ik ga even naar mijn instellingen kijken en de manual checken. Ik dacht dat dit automatisch goed zou gaan gezien het programma de camera herkent.