Na clean install nog steeds mijn iPod syncen?

Hallo,
ik ben van plan een clean install op mijn mac mini te doen. Maar ik heb een vraag. Als ik bij het installeren 'back up van time machine' of zoiets doe kan ik dan nog steeds mijn iPod synchroniseren? (zonder opnieuw een set-up te doen van mijn ipod en hem helemaal leeg moet gooien..)

Alvast bedankt!

Een clean install doen, en daarna een Time Machine-backup terugzetten heeft weinig tot geen zin.

Waarom wil je een clean install doen?

ik wil alleen mijn apps en iphoto en itunes bibliotheek terugzetten.

Mijn mac is de afgelopen 2 jaar veeeel slomer geworden. Veel mensen zeggen dat dat niet met macs gebeurd, en dat dacht ik eerst ook maar ik heb nu zelf ervaren dat dat niet zo is.

Als er eventueel traagheid is, is dat eenvoudig op te lossen, of je kan het in ieder geval proberen.

Nu probeer je met een atoombom een vlieg te vermoorden.

Over welke Mac Mini hebben we het precies? Hoe oud?

Start om te beginnen eens op met de Shift-toets ingedrukt. Het opstarten kan dan geruime tijd duren, en er komen balkjes in beeld langs. NIET ONDERBREKEN, even wachten totdat die is opgestart.

Eenmaal in/op het inlogvenster of bureaublad, kun je direct weer herstarten, dit keer zonder toetsen ingedrukt.

Waarin merk je de traagheid? In het systeem in het algemeen of alleen in specifieke programma's?

Ga het zeker even proberen.

heb gaat over een Mac mini uit 2008, 2Ghz intel dual-core, 2gb RAM, 120gb.

De traagheid merk ik met het opstarten, (ook van de mac zelf, niet mijn eigen account) en verder gewoon algemeen het systeem. maar het gaat me niet alleen om de traagheid, toen ik mijn mac net had heb ik er veel te veel zooi opgezet. (programma's, foto's op verkeerde plekken opgeslagen, enz.) het is echt bijna onmogelijk om al die bestanden op te sporen en te verwijderen, dus ik wil gewoon weer met een schone mac beginnen. maar ik wil nog wel mijn iPod kunnen syncen en mijn iPhoto's bekijken.

Het lijkt misschien moeilijk om een beetje opruiming te houden, maar dat valt best mee.

Op het begin van je harde schijf (root) horen 4 mappen te staan: Bibliotheek, Gebruikers, Programma's en Systeem. (ik neem aan dat je een Nederlands systeem hebt)
[img]/uploads/community/b375575887e80c67d9e5b10ab61fe42f8ed97f76_0.jpg[/img]

In de 'Gebruikers'-map staat een andere map met jouw naam. (Thuismap) (daarnaast staat er misschien ook 'Gedeeld' en nog meer namen als je meerdere accounts hebt)

In de Thuismap staan de volgende mappen:

[img]/uploads/community/6a5122647d3a0828e2c430d6e5d74a876c4a709e_0.jpg[/img]

Alles wat er op die plekken bij jou nog naast staat, (bestanden en mappen) kun je dan even verplaatsen naar een verzamelmap op het bureaublad, waar je het later kunt uitzoeken.

Op die manier kun je stap voor stap opruiming houden, en zo het systeem weer als nieuw maken. (dan gooi je ook niet per ongeluk de dingen weg die niet weg mogen)

Daarnaast is het upgraden van het RAM-geheugen een manier om het systeem sneller te maken. Ik heb zelf dat model Mac Mini ook staan, en 2GB of 4GB maakt behoorlijk uit, zeker als je vaak meerdere programma's tegelijk open hebt staan.

Maar dan blijft nog steeds mijn vraag: als ik mijn iTunes herstel van time machine worden mij iPod na muls enz. Ook teruggezet? Ik wil gewoon graag met een bijna lege mac opnieuw beginnen.

Oke, oke, wat jij wil.:wink:

Als je de bibliotheken:

- iTunes: = Thuismap > Muziek > iTunes
- iPhoto: = Thuismap > Afbeeldingen > iPhoto Library

op de plek terugzet waar ze nu ook staan, (vanuit de backup) en je voor het terugzetten iTunes of iPhoto niet opent, dan merkt je iPod daar helemaal niets van.

Let daarbij ook op dat je de voorkeuren van iTunes goed instelt (zoals voor de clean install).

Dat wilde ik graag weten, dankje:D Ook bedankt voor de tips iedereen maar ik doe toch liever een clean install.