Na gebruik superduper is m'n schijf op hol geslagen! HELP

Ik heb een externe hardeschijf gekocht van het Merk Lacie. Die zou goed samenwerken met Mac. Ik heb op deze firewire schijf een complete backup gemaakt van mijn systeem met het progamma Superduper.

Het gevolg is dat m’n interne schijf nu volledig op hol is geslagen. Hij maakt om de seconde een krakend geluid, en alles draait supertraag. Als ik disk utility gebruik op de permissies te repareren dan blijft het programma hangen en wil OSX niet meer afsluiten.

Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen? Moet ik nu al direct formateren nadat ik netjes alles gebackuped heb? De copy is trouwens volledig gelukt.

Gebruik je OS X 10.4.x (Tiger)? In dat geval is Spotlight waarschijnlijk bezig de externe schijf te indexeren. Als je dat niet wilt, zie [url=http://shirt-pocket.com/forums/showthread.php?t=361]hier[/url] een manier om Spotlight indexering voor de externe schijf automatisch te deactiveren bij een SuperDuper! backup.

Ik gebruik inderdaad Tiger. Ik heb de externe schijf uitstaan.

Toch kan ik nogsteeds de permissies niet herstellen van de interne schijf. Hij stopt op precies dezelfde plek als de vorige keer… Ik snap er niks van.

1. Staat er nog een aanwijzing in ~/Library/Logs/DiscUtility.log? (Te bekijken met het Console programma of via Terminal.)

1. Geeft Activiteitenweergave (Activity Monitor) nog opmerkelijke zaken weer? Welke processen nemen de meeste processortijd in beslag?

2. Met alle externe schijven afgekoppeld, kijk eens in de /Volumes map op je interne schijf (met Terminal of ‘Ga naar map…’ in Finder). Staat daar nog een map met de naam van je externe schijf? Zo ja, zie je (een deel van) de backup in die map staan?

Een krakend geluid betekend nooit veel goeds voor een harde schijf. Bespaar je alle moeite en breng hem gewoon terug.

[quote:40fa516aa8="Undaunted"]t het progamma Superduper. [/quote:40fa516aa8]

Hahahaha :lol:

Sorry, maar die naam Superduper en het resultaat: een op hol geslagen harde schijf is wel erg komisch.

[quote:072896fa73="Pier"]Een krakend geluid betekend nooit veel goeds voor een harde schijf. Bespaar je alle moeite en breng hem gewoon terug.[/quote:072896fa73]

De interne schijf die ik bij m’n G5 kreeg maakt die herrie. Niet de nieuwe :sealed:

De Activity Monitor geeft geen problemen weer. De processors worden totaal niet overbelast…

ben voorzichtig

breng die schijf terug, haal je dat er desnoods op een andere manier vanaf .

suc6

Ik heb de data van m'n externe schijf weer terug gekopieerd naar de interne, en nu doet ie het weer prima.. vind het maar raar. Is vast wat mis gegaan tijdens het kopieren.