Na "Hé Siri" stopt Siri meteen met luisteren

Ik geloof dat het samenhangt met de update naar iOS 11, maar sinds enige tijd werkt Siri nóg minder lekker dan het al deed. Ik ben gewend om dingen als “Hé Siri, timer vijf minuten!” te roepen, zonder problemen, maar sinds de update hoor ik na het belletje dat Siri aan het luisteren is, meteen het belletje dat hij weer stopt met luisteren. Ook als ik de zin laat doorlopen, dus niet “Hé Siri [wachten op belletje] timer vijf minuten”, maar gewoon “Hé Siri timer vijf minuten” werkt het niet. Heel soms wel, meestal niet.

Ik lees online dat het te maken kan hebben met CarKit, maar dat gebruik ik nooit.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Begint ze toch al een beetje op een echte vrouw te lijken. ?

?

Had dit ook al gemerkt.
Irritant. Ook al gebruik ik het weinig.

Ja.

Misschien “Hé Siri” even uit- en weer aanschakelen? Bij mij lijkt ze nog meer op de hier bedoelde vrouw (hoewel ik gelukkig ook veel vrouwen ken voor wie dit niet geldt), want af en toe gaat alles goed en af en toe is het zoals hier beschreven

Ik ervaar hetzelfde ja. Hij stopt met luisteren bij ‘Hey Siri’. Nu is het zo dat je sinds iOS 10 ook al niet meer hoeft te wachten op dat belletje, maar dat Siri gelijk al luistert nadat je ‘Hey Siri’ hebt gezegd. Maar inderdaad. Hij stopt heel vaak met luisteren ja. Het meest frustrerende vind ik dat ie het ook halverwege zinnen doet. En dan zegt Siri vrolijk: ‘Ik weet niet of ik je goed begrijp’. Nee doos, laat mij uitpraten dan. Inderdaad net een echte vrouw soms.

Wat mij ook opvalt hoe belachelijk vaak hij denkt ‘Hey Siri’ te horen. Dan heb ik Youtube aanstaan met iets Engelstaligs en springt ineens die telefoon aan en gaat ie proberen Nederlands te verstaan. En wat er afgelopen weekend gebeurde, vond ik daarom des te opvallender. In de auto, ik op bijrijder stoel met telefoon in de hand. Bestuurder zegt ‘Hey Siri’ tegen zijn telefoon. Mijn telefoon geeft geen krimp. Dus een Nederlander die ‘Hey Siri’ zegt, reageert ie niet op, maar zodra een Engelse stem iets met een ‘E’ en ‘S’ klank zegt, springt ie op.

Ik had met iOS 10 hem op het Engels staan. Dat was vele malen beter. Reageerde zelden ongevraagd en luisterde vaak wel naar alles wat ik zei.

Ik heb ‘Hey Siri’ ook al eens opnieuw ingesteld, maar dat helpt niks.

Zelfde probleem hier, ik gebruik het veelvuldig maar sinds de update naar iOS11 is het absoluut slechter geworden. Wat Mac Daddy zegt ervaar ik ook, pasgeleden was er een item over Syrië op de radio, Siri bleef reageren. Ik kan mij niet voorstellen dat we de enige zijn die dit ervaren en hoop dat ze het snel oplossen.

Ik zal de hier genoemde suggesties proberen, dank! Overigens heb ik het ook regelmatig dat Siri ineens ontwaakt om niets en waanzin begint te brallen (“ik heb het volgende op internet gevonden over moeraszwammen!”). Misschien dat het ook helpt om “Hé Siri” opnieuw in te spreken.

:lol: