Na herinstallatie kan ik mijn iCloud documenten niet meer ophalen.

Er staan inmiddels al aardig wat documenten op mijn iCloud maar na een herinstallatie lijkt mijn iCloud in finder niks meer te kunnen vinden.
Ik heb al een aantal keren opnieuw uit en ingelogd maar ze komen niet terug.
Ook missen er een aantal foto’s in Foto’s.

Weet iemand wat ik moet doen om alles weer terug te krijgen?

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/56aa118363e72ad181f5f46127f83cc8fa215887_89080.png

Wat gebeurt er als je op de wolkjes klikt?

Niets.
Als ik een item van Pixlemator aanklik, komt er even een laad balkje maar die verdwijnt dan ook zo weer zonder resultaat.

Ga eens naar Systeemvoorkeuren > iCloud en zet iCloud Drive uit, daarna weer aan.

Dat heb ik al een aantal keren gedaan. Ook lang gewacht maar zonder resultaat.

Inmiddels is mijn mac-book weer voor reparatie geweest, nu met succes maar ik kan nog steeds niet bij mijn cloud documenten.
Is er iemand die mij hier bij kan helpen? mogelijk is het een simpele oplossing die ik over het hoofd zie.

Probeer eens:

Inloggen op iCloud.com > een test bestandje uploaden naar je iCloud Drive of de naam veranderen van een bestaand bestand in de iCloud Drive.
Kans is groot dat op dat moment je iCloud weer wakker wordt en begint te downloaded op je Mac.

Dank je Shmoo.
Ik heb dit geprobeerd maar zonder succes.
Als ik de documenten probeer te openen die wel zichtbaar zijn verschijnt er het download balkje maar na een paar seconden valt die weer weg en laad hij het document niet.
Hij ziet dus wel een paar documenten (zie foto) maar laad ze dus niet.

Ik zie dat het Pixelmator bestanden zijn, de map waar deze bestanden instaan is aangemaakt voor Pixelmator dus het kan zijn dat iets iets verkeerd gat qua rechten op deze folder.

Probeer eens Pixelmator te openen en dan deze bestanden te openen vanuit iCloud > Exporteer > andere locatie kiezen.

Helaas lukt dat ook niet, hij slaat het wel op en opent het ook weer maar de andere documenten open hij nog steeds niet.
Nu gaat het mij ook meer om de pages documenten, die zijn niet eens te zien in finder.
Zijn er nog andere mogelijkheden om mijn finder weer verbinding te laten maken met de iCloud?

Nee je kunt alleen kijken of de bestanden nog zichtbaar zijn via iCloud.com - en als dat zo is probeer ze dan via de browser te downloaden zodat je ze op de computer hebt staan. Mocht er iets fout gaan dan heb je ze tenminste tijdelijk offline staan…

Persoonlijk heb ik al een tijdje geleden iCloud Drive opgegeven. Ik kijk er over 5 jaar wel eens opnieuw naar wanneer ze bij Apple al een beetje hebben uitgevonden waarom diensten als Dropbox wel functioneren.

Nu heb ik voor 1,- p/maand 50GB iCloud Drive opslag gekocht en dat gebruik ik alleen om backups van mijn iPad en iPhone op te maken + vakantiefoto’s op te plaatsen. Dat zijn .zip bestanden waar ik verder niets mee doe maar die ik wel veilig in de cloud wil hebben staan mocht ik ooit een foto nodig hebben dan weet ik waar ik ze kan vinden.

Wat ik ook bijzonder vind is dat na de update van mijn gewone pc naar windows 10, ik ook meteen bij mijn iCloud documenten kan komen.

Tja dat is wel erg jammer, het begon zo mooi. Jammer van apple.