na nieuwe installatie OSX veel lagere Xbench score

Ik heb dus nu enkele weken een nieuwe PB 1.5Ghz powerbook, de eerste keer dat ik hem opstarte na de installatie heb ik gelijk xbench gedraait en behaalde toen een score van 137.6.

Nu heb ik eindelijk al me software die ik heb bestelt binnen gehad
en dacht wil graag helemaal schoon beginnen dus heb OSX er
opnieuw opgezet, nadat ik OSX erop had gezet heb ik weer gelijk
xbench gedraait en kwam toen uit op een score van 107.3 :frowning:

Nu is mij vraag waar kan dat aan liggen, ik heb bij de installatie als
schijf indeling iets van MAC osx bla bla gekozen ipv de UNIX
variant weet niet of het daar aan kan liggen, ik hoop dat jullie mij
dat kunnen vertellen… :expressionless:

Probeer de test nog eens een tweede keer te doen. Wellicht dat er opnieuw een andere score uit komt. Heb je de nieuwe software al geïnstalleerd?

Iets anders zou ik ook niet weten.

[quote:6d4179c63a=".pixr"]... ik heb bij de installatie als schijf indeling iets van MAC osx bla bla gekozen ipv de UNIX variant weet niet of het daar aan kan liggen.... [/quote:6d4179c63a] Daar heb je goed aan gedaan. Het unix fs is nog trager en niet echt compatibel met andere machines. Wel veiliger daardoor :wink: Heb je nar de installatie al even de rechten/permissies hersteld met schijfhulpprogramma? Dit wil ook nog wel eens helpen in de snelheid van de schijftoegang, dus score van de tests...

Heeel vaag heb nu inmiddels programma's geinstalleerd, en wat zitten rotzooien hier en daar en nu heb ik dus wel weer een goede score (135.5) :innocent: :innocent:

Ik zal wel gewoon weer wat verkeerd hebben gedaan.

nou ben iig weer blij… toch bedankt voor de informatie :lol:

beetje stome vraag maar... hoe kan ik ook xbench test draaien?

Naar [url]www.xbench.com[/url] gaan en daar het het programmaatje downloaden. De rest zal voor zichzelf wijzen.

is a score van 99.29 goed?(iMac 1Ghz met 1024 mb memory)

Ik weet het niet, is al weer een tijd geleden dat ik daar een test gedaan heb. Weet wel dat ik mijn resultaten destijds kon vergelijken met andere resultaten.

@georgios : je moet even naar www.xbench.com surfen daar staat een vergelijkings lijst gesorteerd op type/processor e.d. :lol: