Na omzetten .avi en.movie naar 3gp met Qtime , audio weg

Ik heb net 2 filmpjes van .avi en .mov omgezet via qtime naar 3gp mobile , om deze op mijn P910i te kunnen bekijken, het video gedeelte is gelukt ( blijft wel verdomt weinig van over moet ik zeggen ) maar het audio is weg , oftewel geen geluid meer als de files op de telefoon staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor binnen QT en is het mogelijk om ook QT op een smart phone te zetten zoals de P910i van sony ericsson ?

Alvast bedankt .

Binnen QT is het mij nog niet gelukt, maar wel via ffmpegX ( [url]http://homepage.mac.com/major4/download.html[/url] ) Mijn ervaring is dat je ook met dit programma nog even moet tweaken met het geluid (bij audio kiest het programma automatisch voor AMR NB; deze moet je dan veranderen in AAC).

Je kunt ook een beetje fiedelen met de bitrate van je filmpje, zodat je iets meer overhoudt :wink: (ik hoef je dank niet te vertellen dat hoe hoger de bitrate, des te groter het uiteindelijke 3GP-bestandje word)

Hoop dat dit de oplossing is die je zoekt …

ik ga het eens proberen, bedankt zover.

Beste Djdata,

Ik wilde hetzelfde als jij proberen. Ik krijg alleen al helemaal geen bestanden via bluetooth naar mijn P910i gestuurd. Is jouw dit wel al gelukt? Ook bijvoorbeeld een AAC file lukt niet. De P910i geeft wel aan dat hij een bestand ontvangt. Maar daarna is het nergens te vinden in de filemanager van de telefoon.

Ciao, Rutger

als het goed is komt het in het mapje beamed in de folder messages binnen en moet je het daarvan dan verplaatsen, ik heb ze tot nu toe via de memory stick gedaan zelf en dat werkte wel goed.

Bij mij verschijnt er niets in de map gebeamed. Ik zal maar eens een PCMCIA memorystick adapter aanschaffen.

Probeer het eens met 2 telefoons en kijk of dat wel werkt , want alles wat goed ging tot nu toe was via 2 telefoons en de files muziek vooral heb ik dus op de stick gezet, maar zover ik weet komt een via bt verstuurde file altijd in de beamed map.

voor audio vanuit QT.

AMR NARROWBAND 8KHz
14bps

Video H.263 of MPEG4

176x144

Dank je voor de tip , ga het binnenkort wer proberen

[quote:347f4a3b73="djdata"]Probeer het eens met 2 telefoons en kijk of dat wel werkt , want alles wat goed ging tot nu toe was via 2 telefoons en de files muziek vooral heb ik dus op de stick gezet, maar zover ik weet komt een via bt verstuurde file altijd in de beamed map.[/quote:347f4a3b73]

Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd en nu werkt het idd zoals jij aangaf. Ik neem aan dat er een tijdelijk draadloos BT probleempje was.

Dank voor je info.

Ciao, Rutger

Dat gaat alleen om BT zenden dus he en niet om adresbook en sms dat werkt nog steeds niet of wel ?

Klopt, het SMS'en vanuit adresbook werkt nog steeds niet. Laten we hopen dat de volgende update dit idd oplost.

Ciao, Rutger

ik had nog een forum gevonden : http://www.filesaveas.com/p910.html , over ondere andere de p910i maar helaas niemand daar met mac osx in combi met die P910i dus tot nu toe ook nog niet veel aan gehad, iemand nog een ander forum waar je meer over de P910i kunt vinden ?