Na Sierra-installatie kan ik niet meer printen.

Na de update kan ik wel scannen, maar als ik wil printen, dan komt er een leeg blaadje uit. Via USB of wifi maakt niet uit. Heb de printer al een paar keer verwijderd en geïnstalleerd, want mijn MBP ziet hem wel. In de wachtrij komt te staan: Gestopt - ‘filter’ mislukt 1 pagina. Het gaat om een Canon Pixma MP495 die onder El Capitan probleemloos werkte.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

(Dank aan Apple, dank aan Canon. Bij iedere update/upgrade speelt geld geen rol voor de klant; “Koop je maar een nieuwe printer/scanner enz”!)
Heb je al gekeken of je de nieuwste driver hebt? Bij Canon:
http://www.canon.nl/support/
Zo ja, en hij doet het nog steeds niet, probeer dan Gutenprint:
https://goo.gl/9GFKnn

[quote=lengerke url=http://www.onemorething.nl/community/topic/na-sierra-installatie-kan-ik-niet-meer-printen/ time=1475420751]Na de update kan ik wel scannen, maar als ik wil printen, dan komt er een leeg blaadje uit. Via USB of wifi maakt niet uit. Heb de printer al een paar keer verwijderd en geïnstalleerd, want mijn MBP ziet hem wel. In de wachtrij komt te staan: Gestopt - ‘filter’ mislukt 1 pagina. Het gaat om een Canon Pixma MP495 die onder El Capitan probleemloos werkte.
Hopelijk kunnen jullie me helpen![/quote]

Ik roep ieder jaar, met een nieuwe OSX, dat je beter niet meteen gaat upgraden.
Dan is dit het gevolg.

Gewoon je back-up terugzetten, hopelijk heb je een kloon…

Dag Sedikit,

Ja, ik heb gekeken of daar een nieuwe driver stond, maar dat waren volgens mij niet de juiste. Toen heb ik Gutenprint gezocht op de originele plek en dat werkte!!
Je bent geweldig!
Betekent dit dat als een printer die niet meer wordt ondersteund door de fabrikant, toch nog even in leven kan blijven op die manier? Dat kan ik dan mijn kennissen aanraden namelijk.

@ Carp: Je hebt gelijk, snel updaten levert nog al eens problemen op. BTW: ik heb een SuperDuper!-kloon.

Goed zo @lengerke, dat scheelt je het SM gedoe dat Apple anders voor je in petto heeft.

Met SuperDuper kunt je zonder risico even proberen of eea goed werkt, zelf heb ik voor zoiets wel een aparte schijf of een lege partitie.

@Sedekit
Laat nu “Gutenbergprint” het enige programma zijn dat bij de installatie van Sierra in de map “incompatible software” gezet is ! ( 2 bestanden staat in die map -Gutenbergprint 5.2 en libgutenprint.2.0.3.dylib)
Dus ik begrijp niet goed hoe bij “lengerke” de “Gutenbergprint” wél werkt op Sierra.

Ik heb ook een Gutenbergprint 5.2 oplossing gebruikt voor mijn MP810 (enkel voor printen in EC, scannen lukt niet)
=> na de upgrade naar Sierra heb ik online een andere oplossing gevonden en deze zorgt terug voor een perfect scannen en printen (MPNavigator oplossing voor Sierra)
=> Ik probeer de werkwijze vanavond even op te snorren :slight_smile:

Onderstaande files heb ik gedownload en geinstalleerd:

Spijtig genoeg heb ik geen 1o1 URLletje meer…

PrinterDriver_MP810_105102.pkg

=> Versie: Canon MP810 version 10.51.2, Copyright CANON INC. 2001-2011 All Rights Reserved

• MP Navigator 3.0.4
  • ScanGear MP810 version 12.13.3, Copyright CANON INC. 2004-2011 All Rights Reserved.

Bedankt voor het opzoeken , maar ik vrees dat die driver voor een canon pixma MP810 niet gaat werken voor andere printers.

Misschien kan Lengerke op basis van deze info/referentie eentje vinden voor zijn Canon Pixma MP495

Ik kon na installatie van Sierra helemaal niet meer printen - alle drivers waren verdwenen, en de respons van de verschillende onderdelen van de printer preferences waren bijzonder traag - en zonder iets te vinden. Ook opnieuw installeren van printer drivers leverde niks op. Uiteindelijk ‘Printing System Reset’ (Ctrl-klik in het -lege- venster waar je printers toevoegt, krijg je een contextual menu met 1 keuze - reset printing system), en toen werkte het weer…

Bij mij werkt het weer zoals gezegd d.m.v. de GutenbergPrint 2.5 weg. Maar deze tip schrijf ik voor me zelf op, dank!

Ik heb dit probleem ook… Maar dan met een Epson printer WF3520… hij geeft aan: filter mislukt 1 pagina… Via mijn telefoon werkt wel maar dan komt het er raar uit… Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Voor de Canon Pixma 495 zijn de drivers al sinds oktober 2016 beschikbaar
Voor de Epson WF3520 geldt: Eerst alle printers verwijderen in het Systeemvoorkeuren > Printers & Scanners menu. Dan printsysteem herstellen (zoals hierboven is omschreven) en vervolgens de driver (en desgewenst de scanner software) opnieuw installeren (liefst ook alles wat met Epson te maken heeft handmatig van je Mac verwijderen). Kijk bij verdere problemen in Sierra ook even bij de Printer Patch (Other Software submenu).